Discus meten


Ramson

Well-known member
Lid geworden
22 mei 2020
Berichten
231
Leeftijd
28
Goedenavond allen,

Ik zou graag eens willen weten hoe groot mijn discussen nou precies zijn, hoe doen jullie dit en wat zijn dan de beste -minst stressvolle- manieren?

Gr. Ramon
 
als ze voor het glas zwemmen met de duimstuk tegen het glas en dan een foto maken. kan je zien hoe groot hij van kop tot en met staart en is als je met een dubbele duimstok werkt kan je ook de hoogte bepalen

Uitscheppen, op een natte doek leggen, en meten kan ook, maar is beduidend stressvoller maar wel het meest nauwkeurig, maar ach, wat boeit dat eigenlijk?
 
@sschot
Ik wil altijd van alles weten :ROFLMAO:
Misschien ben ik wel té nieuwsgierig:LOL::LOL:
 
Met een duimstok ervoor inderdaad, wachten tot ze zo vlak mogelijk op t glas zitten en dan kijken / foto maken.

Uitscheppen, op een natte doek leggen, en meten kan ook, maar is beduidend stressvoller maar wel het meest nauwkeurig, maar ach, wat boeit dat eigenlijk?

Voor de verkoop, oa bij wildvang discus exemplaren kan 2-3cm verschil best nog een prijsverschil beteken :))
 
Ik heb net als zovelen op mijn I-Phone een functie meten,heb dit net even uitgeprobeerd maar de vissen moeten wel even stilstaan.
Bij een van mijn Red-Back's kwam ik al metende uit op 19 cm.Dit van onderzijde vinstraal tot bovenzijde vinstraal.

Mijn vissen staan vaak stil,net boven de bodem,zo heb ik het mede kunnen controleren door mijn vinger stil te houden bij bovenzijde vinstraal ,en met een rolmaat kwam ik op 18,5 uit,dus een redelijk alternatief met de i-Phone.
 

Terug
Bovenaan