Wat is er nieuw

Discus verliest kleur vd 1 op andere dag

• Onderwerp starter Onderwerp starter pravia
  • Startdatum Startdatum
P

pravia

Guest
Goedendag.
Ik heb in mijn bak van 160x60x60 3 discusvissen met een schooltje van een stuk of 25 kardinaaltetras.
Had 4 discussen maar helaas is er 1 overleden vlak na de start.
De bak staat vanaf februari 2015.
Regelmatig had ik eieren van de vis waar ik nu een vraag over heb.
Met een andere vis verdedigden ze de eieren.
Toen heb ik vlak na de zomervakantie een aparte bak neergezet, die 2 discus erin met een kegel.
Weer vaak eieren, maar leek wel of ze niet wisten wat ermee aan te moesten en tot een paar keer toe aten ze zelf de eitjes op.
Alles ging helemaal goed, tot de herfstvakantie.
Toen zou er iemand een week voor de discussen zorgen en omdat het toch niks ging worden heb ik 2 weken voor de herfstvakantie de discussen weer teruggezet in de grote bak.
Na 1 week was de vis helemaal zwart, wat ook vaak was als ie bezig was de eitjes te beschermen.
Alleen hij is nooit meer terug op kleur gekomen.
Hij is nu al 2,5 maand donkergrijs met zwarte strepen.
Hieronder een foto van voor en na.

Voor:

C02437C8-C3E3-44DA-8045-FCA526B28482_zpsbdnlqdne.jpg

Na:

B0B3F746-6878-412C-A8D7-728025D79216_zpsmm87no3y.gif

De waterwaardes zijn
No3 0
No2 0
Gh 3 (we hebben een ontharder, vandaar)
Kh 10
Ph 7.4
Chlorine 0
Co2 15

Onder het aquarium staat een bioloog van 150 liter en een los extern filter van 700L/h
Zouden jullie weten wat ik zou moeten doen?

Hallo pascal,
Wat zeker is is dat deze vis niet happy is. Hij lijkt wat dun en zijn staartvin ziet er niet goed uit. Aangezien je de vissen over hebt gezet van kweekbak naar show aquarium denk ik als eerst aan een kruisbesmetting of een bacterie. Kan ook zo zijn dat hij de strijd met de andere vis heeft verloren om territorium en dus de pispaal is geworden.

Kan je duidelijkere foto's maken van de zieke vis?

3 vissen in zo'n bak is wat weinig, grotere groep is beter voor ze.

Hey bedankt voor je reactie. Die andere 2 zijn wel mooi op kleur. En deze was ook altijd mooi op kleur tussen de rest. 6 maanden ofzo goedgegaan.
Ik zal straks een foto maken als de lampen aan zijn.
Die 2 onderste sprieten zijn er ook afgegeten.
Hij is nu al 2,5 maand zo. Eet wel goed en is er altijd als eerste bij als ik ga voeren.
Had al gedacht om hem weer apart te zetten, kijken wat er dan gebeurd.

00C318B3-B7EA-49DC-BC0A-90ACAE2DEB5C_zpsp9yoporw.jpg

D0B07C8B-F67C-4B92-BF4D-EC2D553BF58B_zpsnty5eoch.jpg

Hij is idd wel iets magerder als dat ik hem kreeg, maar altijd nog even nieuwsgierig.
Aan het gedrag van het beestje zou je niet zeggen dat ie iets mankeert.
Eet normaal en word niet weggepest door die andere 2.

Die zwarte strepen zeggen toch ook iets?

De zwarte strepen geven aan dat hij niet lekker is. Vind het moeilijk te zeggen wat hem mankeert. Ik denk toch dat het wat te maken heeft met het overzetten naar de grote bak in de herfst vakantie. Meld je anders aan op discusclubholland. Ik weet zeker dat ze daar wel een diagnose kunnen stellen en hoe te behandelen.

Net gedaan, eigenlijk gister al, maar mijn account moest nog worden 'goedgekeurd'
Bedankt voor je reactie

Hij ziet er bonkig en mager uit, zou die last kunnen hebben van een parasiet?

Ik denk het ook.

Dat zou kunnen, welk medicijn moet hij dan hebben? Neem aan dat dat niet vanzelf weggaat?

Hoe ziet de ontlasting van deze vis eruit?

Die kleine witte plekken op de kop, zijn dit beschadigingen of misschien beginnende gatenziekte?

Het lijken op beschadigingen.
De vis zit nu apart temperatuur iedere dag iets omhoog en zaterdag met midicatie beginnen.
Ik heb een flesje esha2000 staan.
Of zou esha hexamita beter zijn? Dan ga ik daar nog om

Duidelijk gatenziekte! Als in gebreksziekte de gebreken aanvullen met mineralen, als in flagelaten geneesmiddel toevoegen en hopen dat het aanslaat.

En weer iemand die niet meer antwoord 🙁 Hoe is het nu met de vis? Heb je er iets aan gedaan etc. Altijd fijn als iemand al is het maar uit beleefdheid nog een keer reageert 🙁
Zo vergaat je de lol om te reageren/helpen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan