P
pravia
Guest
Goedendag.
Ik heb in mijn bak van 160x60x60 3 discusvissen met een schooltje van een stuk of 25 kardinaaltetras.
Had 4 discussen maar helaas is er 1 overleden vlak na de start.
De bak staat vanaf februari 2015.
Regelmatig had ik eieren van de vis waar ik nu een vraag over heb.
Met een andere vis verdedigden ze de eieren.
Toen heb ik vlak na de zomervakantie een aparte bak neergezet, die 2 discus erin met een kegel.
Weer vaak eieren, maar leek wel of ze niet wisten wat ermee aan te moesten en tot een paar keer toe aten ze zelf de eitjes op.
Alles ging helemaal goed, tot de herfstvakantie.
Toen zou er iemand een week voor de discussen zorgen en omdat het toch niks ging worden heb ik 2 weken voor de herfstvakantie de discussen weer teruggezet in de grote bak.
Na 1 week was de vis helemaal zwart, wat ook vaak was als ie bezig was de eitjes te beschermen.
Alleen hij is nooit meer terug op kleur gekomen.
Hij is nu al 2,5 maand donkergrijs met zwarte strepen.
Hieronder een foto van voor en na.
Voor:
Na:
De waterwaardes zijn
No3 0
No2 0
Gh 3 (we hebben een ontharder, vandaar)
Kh 10
Ph 7.4
Chlorine 0
Co2 15
Onder het aquarium staat een bioloog van 150 liter en een los extern filter van 700L/h
Zouden jullie weten wat ik zou moeten doen?
Ik heb in mijn bak van 160x60x60 3 discusvissen met een schooltje van een stuk of 25 kardinaaltetras.
Had 4 discussen maar helaas is er 1 overleden vlak na de start.
De bak staat vanaf februari 2015.
Regelmatig had ik eieren van de vis waar ik nu een vraag over heb.
Met een andere vis verdedigden ze de eieren.
Toen heb ik vlak na de zomervakantie een aparte bak neergezet, die 2 discus erin met een kegel.
Weer vaak eieren, maar leek wel of ze niet wisten wat ermee aan te moesten en tot een paar keer toe aten ze zelf de eitjes op.
Alles ging helemaal goed, tot de herfstvakantie.
Toen zou er iemand een week voor de discussen zorgen en omdat het toch niks ging worden heb ik 2 weken voor de herfstvakantie de discussen weer teruggezet in de grote bak.
Na 1 week was de vis helemaal zwart, wat ook vaak was als ie bezig was de eitjes te beschermen.
Alleen hij is nooit meer terug op kleur gekomen.
Hij is nu al 2,5 maand donkergrijs met zwarte strepen.
Hieronder een foto van voor en na.
Voor:
Na:
De waterwaardes zijn
No3 0
No2 0
Gh 3 (we hebben een ontharder, vandaar)
Kh 10
Ph 7.4
Chlorine 0
Co2 15
Onder het aquarium staat een bioloog van 150 liter en een los extern filter van 700L/h
Zouden jullie weten wat ik zou moeten doen?