Discus vis


J

jaapgallee

Guest
Mijn aardige broertje had een nogal vervelend kadootje voor me, twee discus vissen! Hij dacht dat ik dit wel een leuk zou vinden voor mijn aquarium. Hoewel ik het zeer mooie vissen vind, zijn deze helemaal niet geschikt voor mijn aquarium.
Ik was er mee terug gegaan naar de winkel maar deze zeiden dat ze geen dieren terug namen en dat ik het zelf maar moest gaan oplossen, (de dieren waren natuurlijk gekocht bij de minst aardige lfs van amsterdam). Dus ik moet ze dus maar gaan verkopen, me broertje had er 40 euro (JA ECHT 40!! EURO) per stuk voor betaald maar ik weet niet wat ze echt waard zijn. Ze zijn ongeveer 11/12 cm hoever ik het kan meten.

Hier zijn wat foto's:



1_jaap.jpg


2_jaap.jpg



3_jaap.jpg


4_jaap.jpg


5_jaap.jpg


Ik hoef er niet de hoofdprijs voor maar ik weet niet hoeveel een eerlijke prijs is, ik dacht aan 20/25 per stuk ofzo
 
Arrg ik krijg die foto's niet omgedraaid sorry
 
Thnx!
 
Tja, ik zou ook blij zijn als ik als lfs van die rotzooi af was ....

Succes met de verkoop, maar verwacht geen hoge bedragen, het is net wat de leek ervoor wil geven.
 
Bedoel je nu met rotzooi dat ze kwalitatief niet al te best zijn? of iets anders?

~ Ivo
 
Ik doelde op de papegaaienbek i.d.d.

De kwaliteit is niet al te best, ik zou het niet durven te verkopen.
 
Oww nog ff een opmerking, ook op vissen is het consumentenrecht van kracht.
Een vis heeft dus dezelfde status als b.v. een net gekochte koffieautomaat of stofzuiger.
Het recht zegt, een koop is een koop, dus de winkelier staat in zijn recht om de vis niet terug te nemen.
Of dit verstandig is als winkelier is weer een 2e :)
 
Dan is ook het recht om de aankoop terug draaien van kracht als de verkoper onjuiste informatie heeft verschaft bv.
Geen idee of dit het geval is en of je dan ook zin hebt om het aan te vechten maar is om even de andere kant van het verhaal aan te geven.
 

Terug
Bovenaan