Discus


M

Marrie98

Guest
Dit gaat ene beetje over de discus in het algemeen.
Maar ik weet niet zeker of het voor alle klopt, maar ben zelf bij 6 verschillende geweest.

Over het algemeen werken er vriendelijke mensen die je graag helpen.
En als je visjes wil kopen vragen ze of het mag van je ouders en ze vragen hoe groot je aquarium is. Dit vind ik heel goed aangezien best veel kinderen te vele vissen kopen voor hun aquarium.
Ze hebben over het algemeen ook veel keuze uit visjes, plantjes, decoratie, voer, etc.

Echter heb ik geen goede ervaringen met hun algeneters en corydora's
Het zijn super jonge visjes wat hele goed is, maar ze zijn volgens mij te ver door gefokt.
In de winkel heeft een groot deel al last van problemen met de zwemblaas.
Maar als je dan denkt dat je gezonde hebt gekocht zijn ze thuis binnen 4 maanden dood.
Bij andere vissen geld dit niet, die zijn over het algemeen gezond, jong en vit.
Ik koop zelf mijn algeneters en corydora's bij de intratuin, daar zijn de vissen wel iets ouder, maar heb daar nog nooit last gehad van sterfte.
 
Marrie98 zei:
Echter heb ik geen goede ervaringen met hun algeneters en corydora's
Het zijn super jonge visjes wat hele goed is, maar ze zijn volgens mij te ver door gefokt.
In de winkel heeft een groot deel al last van problemen met de zwemblaas.
Maar als je dan denkt dat je gezonde hebt gekocht zijn ze thuis binnen 4 maanden dood.
Bij andere vissen geld dit niet, die zijn over het algemeen gezond, jong en vit.
Ik koop zelf mijn algeneters en corydora's bij de intratuin, daar zijn de vissen wel iets ouder, maar heb daar nog nooit last gehad van sterfte.

Heb zelf die ervaring met jonge Corydora's Panda's aangekocht bij een gerenommeerde aquarium-speciaalzaak.. komen van kweekfabrieken die duidelijk zwakke exemplaren op de markt zetten. Tot een centimeter of anderhalf blijken ze super-kwetsbaar, met ook bij mij opvallend veel uitval.
Toen ik wat grotere exemplaren aanschafte waren er geen problemen en bleken het sterke en gezonde dieren, aangeschaft bij.. Discus ;)
 
IK weet niet ,hoeveel ervaring jij hebt, Marrie.
Maar als je ziet dat er geen goede vissen bij zit,koop je gewoon niet.

Lees vaak ,dat ze visjes kopen, om te REDDEN. want ze zaten ZO klein.
Dus gaan ze bij hun zelf in de 30-40 cm .

Vissen eerst goed schouwen,voor je ze koopt.
En helemaal cory,s,, kopen ze die zonder baardharen, komen ze thuis pas achter.

Gewoon de tijd nemen, is prioriteit.
 

Terug
Bovenaan