Wat is er nieuw

Discussen aanschaffen

• Onderwerp starter Onderwerp starter SaschaR
  • Startdatum Startdatum
S

SaschaR

Guest
Hallo,

In onze Juwel vision 450 (150x60x60) willen wij misschien discussen gaan houden. Er zitten dan al vier jonge Krobia's in en wat L nummers. De Geo's die er nu nog inzitten gaan zaterdag ergens anders heen. Mochten wij ervoor kiezen om deze mooie vissen te gaan houden, waar kunnen we ze dan het beste halen in de omgeving van Ede Gelderland? We willen er natuurlijk ook best een eindje voor rijden als het moet.

Ik heb met nhamunda super goede ervaring. Kundige kerel, met liefde voor de vissen... Je krijgt er een hoop info wat echt fijn is als je nog niet precies weet over hoe en wat. Is maandag open kreeg ik net via de app😉

John Hardeman verkoopt Stendker...... Kan je goed terecht. Als je wildvang hebben wilt, kan je beter eens met Michael van Utaka gaan praten. Heeft ze niet zitten, kan ze wel leveren. En hij heeft mieters veel verstand van visjes......

Als je een stukje wil rijden raad ik AZ Siervishandel te Maassluis aan.

Marc (AZ) weet wel waar hij het over heeft ja.... Heel goed zelfs. Maar da's niet in de buurt he.

In Rhenen zitten 5 mooie wildvang vissen.

Bedankt allemaal! Waarschijnlijk maandag maar eens een bezoekje brengen aan nhamunda om daar eens rond te snuffelen en te ori�nteren 🙂

Van de kwaliteit m.b.t. discusvissen heb ik geen verstand, maar er zit ook een kweker in Lelystad.Toch redelijk dichtbij Ede..

Doe Ed de groetjes van ons en veel plezier 😉

En neem de tijd, hij praat je de oren van de kop als je wil 😉

Ed verkoopt ook mooi kienhout kant en klaar(alleen even goed afspoelen)in een plastic zak, zinkt ook meteen, en geeft geen kleur meer af.

Gr. Rob.

Ja inderdaad, en ook heel veel en mooi spiderwood( grote stukken) de stukken in onze bak komen er ook vandaan ( zie link, maar dat is geen spiderwood ) kosten ook niet de wereld 🙂
Verder is er ook alles voor een mooie bak tekoop.

( het lijkt nu bijna of ik aandelen in die zaak heb maar dat is niet waar hoor 😉 )

We zijn net al bij Ed geweest! Vissen zijn gereserveerd, we halen ze maandag op 😀 En zo'n mooi stuk hout in zak ligt achterin de auto 😉 Foto's volgen uiteraard nog

haha, super! Geslaagd dus? Welke hebben jullie gereserveerd?

Red turquoise en Leopard red spotted 😀

vet!!! jongbroed nog ?

Ze zijn een cm of 8, ik moet ze nog vier keer per dag voeren en als het goed is groeien ze dan 1.5cm per maand. Ze zijn z� mooi!

Ze hebben daar trouwens ook prachtige grote Echino's voor een hele redelijke prijs, daar gaat er maandag denk ik ook nog wel ��n van mee naar huis

Hoeveel heb je er eigenlijk? ben benieuwd naar de foto's! Al gedacht om "zijn" discus mix aan te schaffen? Plaat van 500 gram kost geloof ik 9 euro maar super makkelijk in blokjes te snijden en in een bakje in de vriezer.....

Neem dan gelijk voor mij ook ff mee 😛

Gefeliciteerd :thumbs:
Maar 4x per dag voer vindt ik erg weinig voor dit formaat vissen :sorry:

Dit formaat vissen dienen 6 a 8 keer per dag gevarieerd gevoerd te worden, en minstens 2 keer per week 50% waterverversen, dan pas kunnen ze goed uitgroeien.

lijkt heel wat(en dat is het ook)

Gr. Rob.

RobB zei:
Dit formaat vissen dienen 6 a 8 keer per dag gevarieerd gevoerd te worden, en minstens 2 keer per week 50% waterverversen, dan pas kunnen ze goed uitgroeien.

Gr. Rob.

Zou het het voedsel kunnen zijn Rob? Ik heb mijn vissen bij dezelfde kweker vandaan als TS. Ik heb "zijn" mix aangeschaft maar merk wel dat ze daar na 2-3 keer wel vol van zitten. Als je daarbij dan een keer mosselvlees en granulaat wil voeren moet je aardig gaan plannen willen ze het tot zich nemen.Nu voeren wij ernaast nog 1 maal levend voer wat ze niet kunnen weerstaan maar ik denk dat ( in ieder geval bij mijn vissen van dezelfde grote) 8 keer wel wat veel is als we gewoon voeren wat ze in een minuut of 10 ongeveer compleet ophebben, inclusief de restjes.

Geen kritiek richting jou hoor, want het word overal gezegd maar ik denk dat het misschien aan het voer kan liggen?

Diesel1610 zei:
RobB zei:

Gr. Rob.

Zou het het voedsel kunnen zijn Rob? Ik heb mijn vissen bij dezelfde kweker vandaan als TS. Ik heb "zijn" mix aangeschaft maar merk wel dat ze daar na 2-3 keer wel vol van zitten. Als je daarbij dan een keer mosselvlees en granulaat wil voeren moet je aardig gaan plannen willen ze het tot zich nemen.Nu voeren wij ernaast nog 1 maal levend voer wat ze niet kunnen weerstaan maar ik denk dat ( in ieder geval bij mijn vissen van dezelfde grote) 8 keer wel wat veel is als we gewoon voeren wat ze in een minuut of 10 ongeveer compleet ophebben, inclusief de restjes.

Geen kritiek richting jou hoor, want het word overal gezegd maar ik denk dat het misschien aan het voer kan liggen?

Jammer dat rob nauwelijks foto's van zijn dieren heeft gepost op dit forum.
Dan kon je namelijk mooi vergelijken ... en zien wat goed voeren doet voor vissen.
En natuurlijk wat goede genen voor een vis doen.

Het is even uitvogelen met de hoeveelheid, het heeft bij mij ook werkelijk weken geduurd voor ik het enigzins onder de knie had.

Wees niet bezorgd als ze niet meteen willen eten, dat duurt soms wel een week voordat ze gaan eten, en dan zou je kunnen beginnen met rode mug of artemia, normaal eten ze dat altijd wel, dus...geduld.

vraag aan Ed hoeveel en wat hij ze te eten geeft.

Waterverversen is heeeel belangrijk, enne....heel veel succes.

en als je denkt dat er iets is, kun je altijd bij ons terecht, maarre... ook als het goed gaat, hou ons op de hoogte.

Gr. Rob.

ps. ik ben half november met dezelfde maat discus begonnen, ze zijn nu 14cm+

Dat ik bijna geen foto's heeft gepost komt omdat ik een ongelofelijke klungel ben met computers, maarr...kijk eens op de site bij marc in maassluis(komen ze vandaan), daar staan een aantal foto's van mij.
Onder foto's van klanten.

Gr. Rob.

Oke.. dit is de info die ik bij Nhamunda heb gekregen. Zal het maandag nog eens vragen! En ik houd jullie natuurlijk op de hoogte 🙂

Discussen houden vergt geduld, tijd en geld, maar dan krijg je ook wat, DE blikvanger in je huiskamer.

Ik ga maar weer eens een poging doen om mijn foto's te posten op het fotoalbum, zal waarschijnlijk niet vandaag zijn, en misschien ook wel.

Gr. Rob.

SaschaR zei:
Oke.. dit is de info die ik bij Nhamunda heb gekregen. Zal het maandag nog eens vragen! En ik houd jullie natuurlijk op de hoogte 🙂

Misschien dan tot maandag, wij zijn er dan ook! Met een beetje geluk zie ik je vissen al in real life 😉

Oh ja, voordat ik het vergeet te zeggen, mede door het vele waterverversen en voeren, maak je een grote kans op bacteriebloei.
Het is niet goed voor je vissen, er is kans op zuurstofgebrek, en het is geen gezicht zo'n troebele bak.
De oplossing voor mij was een uv-c lamp op de drukzijde van de pomp, zelf heb ik een Jbl 9watt, is voor 450ltr. voldoende.
Het maakt je water kraakhelder, en de bacteriedruk wordt iets minder.
Ik had in eerste instantie een lamp besteld bij Marc, en toen sprak ik een buurman die vroeger een vijver heeft gehad, Ik heb hem gratis van hem gehad, dus ik moest Marc teleurstellen.
Tip: Ze zijn nu bij wesdijk in barendrecht in de aanbieding, kijk maar eens op hun site, Van �129,95 voor �79.95.

Gr. Rob.

Bedankt voor de tip! We hebben een uv-lamp in ��n van de filters zitten, dus komt goed 🙂

Tot maandag Diesel1610, wij zijn er sowieso! Gaan om 11 uur weg uit Ede. Mijn vriendin kijkt er naar uit om d'r eerste aquarium op te halen, ze appte net nog 'Aah, zo veel zin in morgen!' Haha 😀

Ben benieuwd naar de foto's al heb ik de mooie beestjes al gezien !

.

Tadaaa:

628329_0_82_dsc04299.jpg

736756_0_82_dsc04301.jpg

Hier zitten ze net precies in de bak. Ze hebben al wat gegeten van de levende watervlooien 😀

Ziet er goed uit, nette inrichting.

Dankje Steph 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan