Wat is er nieuw

discussen azie of europa

• Onderwerp starter Onderwerp starter sero40
  • Startdatum Startdatum
S

sero40

Guest
Ik heb kort geleden discussen gekocht van tony tan,
alleen nu wil ik een grotere bak kopen.
en ik vind zelf de tony tan discussen goed doen bij mij, alleen ik hoor nu van alle kanten verhalen over de beide soorten discussen.
nu is mij vraag of stendker en tony tan discussen goed gaan samen?

Persoonlijk zou ik het bij Tony Tan houden en zo de groep vergroten.
Zelf vind ik de Stendkers niet mooi van vorm, deze zijn niet zo mooi rond, ( meer torpedo vorm )

Er bestaan veel misverstanden over het combineren van Stenkers en Aziaten. Ik heb geleerd op DCH dat beide prima te combineren zijn mits de quarantaine in acht genomen wordt!
Persoonlijk vind ik (buiten wildvang) dat de Aziaten veruit de mooiste vorm en kleuren hebben. Uizonderingen daargelaten natuurlijk. Andersom geldt ook dat er vele mooie kleurslagen Stenkers te verkrijgen zijn.

Mvg Robin

Ik heb begrepen dat een groot nadeel van stendkers is dat ze moeilijk aan granulaat te wennen zijn. Hierdoor blijf je al snel hangen bij runderhart wat veel te energierijk is. Daardoor worden Stendkers niet oud.

Jelle Touwen zei:
Ik heb begrepen dat een groot nadeel van stendkers is dat ze moeilijk aan granulaat te wennen zijn. Hierdoor blijf je al snel hangen bij runderhart wat veel te energierijk is. Daardoor worden Stendkers niet oud.

????

Stel met de beste wil en doorzettingsvermogen weigeren ze granulaat.Dan is enkel de optie runderhart?
Ik geef mijn discus:

Artemia
Mysis
Cyclops
Mosselvlees
Hele mossel
Krill
Discusmix knoflook
Discusmix Artemia
Discusmix Krill
Witte muggelarven.

Beetje kort door de bocht misschien, maar wat ik van de discushouders om mij heen hoor is dat ze runderhart geven omdat ze dat erg lekker vinden, gewend zijn en geen granulaat accepteren. Natuurlijk kan je dan ook levend en andere soorten diepvries geven. Maar het nadeel van geen granulaat eten blijft dan bestaan (prijs en gemak van een voederautomaat).

Ik denk dat het eerder aan de eigenaar ligt,dan aan Stendker vissen. Wat de boer niet kent dat eet hij niet,maar de aanhouder wint. Geef ze maar een paar dagen niks,en dan enkel een goed granulaat aanbieden.
Moet jij eens kijken.

Dat was ook mijn reactie, maar dan zijn ze bang voor een groeiachterstand. Als ze uitgegroeid zijn misschien.

De discus houders om jou heen, zouden zich eens achter de de oren moeten krabben, over het maar blijven voeren met het voor vissen onnatuurlijke runderhart.

Bij een aantal dagen niet voeren, lopen ze echt niet meteen een groei achterstand op.
Bij weigering van granulaat,, zou je buiten het advies van Alex, ook een ander merk kunnen proberen, bassleer bijv. P

Mijn Stendkers eten naast de vele soorten diepvries ook keurig 3 soorten granulaat en vlokvoer hoor!

Mijn Corydora voer ik 1x per week diepvries tubifex. Dat is het enige wat de discussen absoluut niet eten. Krill zijn ze ook niet kapot van maar ze eten het wel. Af en toe een spirulina tabletje vinden ook lekker.

Mvg Robin

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan