Discussen kieskeurig


S

Sterrekind

Guest
Mijn mooie visjes hebben een behoorlijk eigen mening. Dit betekent dat ze eigenlijk maar 2 soorten voer echt goed eten. Dit is een discusmix met van alles er in op basis van runderhart, en mosselvlees vinden ze heerlijk.

De volgende zaken eten ze niet:

witte muggenlarven
Rode muggenlarven ( heel gek ik lees overal dat ze daar gek op zouden zijn)
Mysis
Cyclops
Artemia ( heel soms eten ze er wat van maar liever niet)


Ook het granulaat gaat niet van harte, en het stendker voer blieven ze al helemaal niet. Daar worden ze erg agressief van, gaan ineens het voer heel erg bewaken maar ze eten er niets van.

Wat kan ik doen om ze toch te laten eten, gewoon blijven aanbieden? Ze groeien overigens prima, en krijgen 6 tot 8 keer te eten.
 
De eerste keer voeren v/d dag. Zijn ze het gretigst, daar kun je gebruik van maken, door dan b.v granulaat aanbieden.
En volhouden, etters zijn het soms :deal:
 
Ja, dat doe ik al, s'ochtends granulaat voeren wat vervolgens nog net niet onder luidkeels gemopper wat heen en weer geschoven wordt.

Ik wil niet dat ze te eenzijdig eten, ookal zit er van alles in die discusmix ( de spinazie spugen ze ook gezellig weer uit, dat blieven we niet)

Wat geef jij jouw discussen allemaal te eten?
 
Ja, ik heb die van Sera meegekregen bij de kweker vandaan maar ze eten het liever niet. Welke granulaat geef jij ze Alex, ook die van Sera?
 
Ik heb die van JBL, handig met een klikdingetje. Nooit teveel, 1x klikken en klaar.
 
Wat je kunt doen is het granulaat door de diepvriesblokjes te mengen ff laten weken en aan tafel.
 
Deze:

JBL-GRANA-DISCUS--PREMIUMVOER-250-ML-JBL-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg


?
 
Leopoldi zei:
Wat je kunt doen is het granulaat door de diepvriesblokjes te mengen ff laten weken en aan tafel.

Ja dat zou je denken he :D

Dat deed ik vroeger ook bij mijn kind, vieze groenten verstoppen in een sausje. Maar net als mijn kind hebben mijn vissen helemaal door dat het granulaat vooral uitgetuft moet worden of aan de kant geblazen moet worden :D

Ik hou vol, ze eten gelukkig genoeg andere dingen, maar het zou fijn zijn als ze alles aten
 
Honger maakt rauwe bonen zoet. Als je ze eens 1 dagje niets geeft en de volgende dag beginnen met granulaat? Zelfs goor discussen kan een dagje zonder voer geen kwaad lijkt me.

En zien eten doet eten. Misschien werkt het om er een vissoort bij te zetten die erg gulzig is. Toen ik mij in discussen ging verdiepen, zei de een dat combineren met maanvissen een goede was omdat ze dan beter eten. De ander zei dat het een slechte combinatie is omdat de.maanvissen alles opeten. Iemand ervaring mee?

Ook hogere temperatuur helpt voor honger gevoel dacht ik.

Als ik hele rare dingen zeg hoor ik het graag, maar dit zijn manieren die ik zou proberen.
 
Niets geven is absoluut geen optie, het zijn nog babies.

Hogere temperatuur is wel een optie als ze niets zouden eten, ze eten echter alleen de lekkere dingetjes zeg maar :)
 
Ja, ik ververs elke 2 dagen 50% en maak dankbaar gebruik van mijn eheim stofzuiger, ideaal ding is dat! Gewoon de vissenpoep en overgebleven voer eruit stofzuigeren. Mijn discussen denken zelfs dat ze er te vreten uit krijgen, en komen massaal pikken aan de stofzuigmond :D
 

Terug
Bovenaan