Wat is er nieuw

Discussen of maanvissen in een meterbak?

• Onderwerp starter Onderwerp starter navyblueboss
  • Startdatum Startdatum
N

navyblueboss

Guest
Ik ga van de zomer een nieuw aquarium opstarten en dit word maximaal 100x50x50. Nu was ik het in eerste instantie niet van plan, maar wilde het toch even chekken. Zou het mogelijk zijn hier een discus of maanvis bak van te maken? Of is dit toch echt wel te klein?

Ik heb me er verder totaal nog niet in verdiept hoor, wilde dit eerst even weten.

Dus, zijn er opties voor een meterbak? Of gewoon lekker over laten gaan?

Nee, dit is te klein. Je kunt die bak als opgroei-bak gebruiken voor discusvissen maar als je vissen halfwas zijn zul je al zien dat je ruimte te kort komt. Mijn vissen zitten in een Rio 240 ( 10 discussen) en gaan vanaf volgende week ongeveer naar een grotere bak, je merkt dat ze elkaar in de weg gaan zitten.

Maanvissen hebben een zwemhoogte van minstens 60 cm nodig.

Okee bedankt voor je antwoord. Is het dan een idee om ze te laten opgroeien en dan te verkopen en opnieuw te beginnen? Of gaat dat heel rap, dat ze te groot worden? En kan ik ze misschien niet kwijt omdat niemand grote discussen wilt?

Jonge Discussen moet je 6-8x per dag voeren, en heel veel waterverversen zodat ze mooi opgroeien. Al dat werk om ze daarna te verkopen dat lijkt mij niet slim.

navyblueboss zei:
Okee bedankt voor je antwoord. Is het dan een idee om ze te laten opgroeien en dan te verkopen en opnieuw te beginnen? Of gaat dat heel rap, dat ze te groot worden? En kan ik ze misschien niet kwijt omdat niemand grote discussen wilt?

Verkopen als ze echt mooi worden? Wat zonde! zou ik niet doen. Je hebt intensieve zorg voor kleintjes, zoals hier net al gezegd werd, 6 tot 8 keer eten per dag en om de dag de helft van het water verversen. Het groot worden gaat enorm snel. Ik heb mijn visjes gekocht in November, ze waren toen 4 a 5 cm. Nu, net een half jaar later is de kleinste een cm of 11 en de grootste rond de 14 cm.

Qua maat zouden ze nog wel in mijn bak passen, qua gedrag echter niet meer. Je merkt dat er sprake is van hormonen en haantjesgedrag, er is de laatste weken steeds meer gekibbel , geduw, gepik en onrust in de bak, en dat kan voor de visjes niet prettig zijn.

Dank jullie wel voor de antwoorden 🙂 Dan gaat het (helaas) over.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan