Discusvissen eten niet


P

Pieter@dejonge

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb sinds ongeveer 3 weken 8 discusvissen en deze deden het erg goed maar sinds gisteren zijn er 2 discusvissen die niet meer eten.

De zijn nu zo'n 7 cm en de rest is net iets groter maar het verschild echt heel weinig. De temperatuur is 29 graden. Het lijkt ook alsof ze niet helemaal bij de groep horen. Vaak zitten ze een paar decimeter van de groep verwijderd.

Wat kan ik doen? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Oh ja, ik voer ze trouwens stendker diepvriesvoer.

Groetjes,

Pieter
 
Als je twee groepen, beide tegelijk voer aanbied eten ze dan wel?
En de twee discus, hoe kleuren die.
 
Hoe bedoel je 2 groepen?

De kleuren zijn bij de vier blue turciuase redelijk donker maar bij een die niet eet zijn de kleuren heel helder en mooi.

De pigeon checkerboard zijn allemaal goed op kleur en eten allemaaal goed.
 
De 2 die apart van de rest zitten.

Je hebt nu een groep van 2 en een groep van 6?

Redelijk donker, kun je een foto plaatsen?
 
Nou, het is nog wel een groep.

Het probleem is gewoon dat de pigeon checkerboard sneller groeien volgens mij.

Ze reageren sowieso een beetje aggresief op elkaar. De pigeons vooral, die gaan met hun bek tegen een andere vis aan. Alsof ze denken dat de vis eten is, zo ongeveer.

Wat kan ik hieraan doen?
 
Ze deden het toch eerst ook niet goed? Of vergis ik me nu met iemand anders?
 
In het begin aten ze niet zo heel goed maar dot kwam door stres want na ruim een week aten ze allemaal.

Nu willen ze wel eten maar er is steeds ruzzie.

Mischien maak ik me druk om niets hoor, en hoort dit erbij.

Maar zo aggresief waren ze de eerste weken niet. ;)
 
Die oranje zn ogen zijn groot in verhouding met zn lichaamJe zal denk ik wat meer moet voeren zo dat er voor allemaal genoeg is en het door heel de bak waaiert en niet op 1 plek
 

Terug
Bovenaan