Diverse soorten alg, word er gek van...

Ik wil nog even kwijt dat ik het super vind hoe jullie me hier doorheen proberen te loodsen. Dat mag ook wel eens gezegd worden toch?
 
We zijn nu een week verder en kan al vertellen dat ik voorzichtig positief ben over hoe het nu gaat. Blijkbaar beginnen de toevoegingen aan te slaan en blijft de bak al een stuk schoner van alg dan voorheen.

Vandaag heb ik voor de waterwissel nog even mijn waterwaarden gemeten.
Ph - iets minder dan 7
Kh - 4
Gh - 6
No3 - zit tussen de 25 en 50....dus iets teveel.
Po4 - 2
Fe - 0.1
Nh4/3 - 0
No2 - 0
Co2 - 24 volgens tabel van Sera

Er vallen mij een paar dingetjes op. Ik voeg dagelijks 5ml Nitro toe wat dus blijkbaar teveel is. Deze week eens proberen om om de dag 5ml toe te voegen. Dan volgend weekend weer meten wat dan de waarden zijn. Na de wissel (50liter)heb ik vandaag geen Nitro toegevoegd.
Verder valt me op dat er minder ijzer aanwezig is voor de wissel dan normaal. Ik ga er vanuit dat de planten door alle toevoegingen nu meer vraag hebben naar ijzer. Ik ga de dosis Profito dus voorzichtig opbouwen.

Het valt me ook op dat de pistia flink is gegroeid. Zowel in aantal als de grootte van de blaadjes zijn flink toegenomen. Ik heb me laten vertellen dat Pistia nitraatvreters zijn dus ik ga er vanuit dat de Nitro zijn werk doet.

Nu ik meer en constanter bio Co2 toevoeg vind ik het raar dat mijn planten nog geen zuurstof belletjes afscheiden. Moet het oppervlakte van het omgekeerde bakje groter worden of is dit een normaal verschijnsel?

Als iemand nog op of aanmerkingen heeft houd ik me aanbevolen.

Mvg Robin
 
Terug
Bovenaan