Dkk gedragen zich vreemd


S

Selma1985

Guest
Ik ben net nieuw en heb aardig rond gekeken op jullie forum vandaag, dus ik ga proberen zo goed mogelijk info te geven. Ik heb 2 dkk die normaliter heel sociaal door de bak heen zwemmen en de hele tijd weg schieten om lucht te halen. Speciaal voor hun heb ik drijvers in mn bak, waar ze dan ook geregeld liggen te relaxen. Ze eten tubiflex om de dag 1 klontje op dezelfde plek die ze ook samen opeten, alleen wat wegwaait word gepakt door de vissen. Soms krijgen ze een klontje rode mug en af en toe zie ik ze aan de algenwafel.
De bak is 80x35x40, te diep dat weet ik maar er zijn voldoende mogelijkheden voor ze. Waterkwaliteit test ik zelf met een set, waarde zijn GH 14 kh 8 ph 8 no3 10, voeg dagelijks CO2 toe en wekelijks plantenvoeding.
Wel moet ik toegeven dat ik wat problemen heb met mn waterplanten en last heb van algen, dus ben ook nog zoekende met mn CO2.
Nu het probleem, gisteren avond lag er dus een kikker stijf in de bak, ik denk huh dus probeer hem te pakken met een netje waarbij hij dus wegzwemt, traag maar weg, later zie ik hem weer hangen, nu was ik sneller dus gevangen. In een kweekbakje boven in het aquarium gedaan, ik dacht of het in een ademhalings probleem of te zwak om naar boven te zwemmen oid. Ik had ze die morgen gevoerd maar toch nog wat larven erbij gedaan. Vanmorgen weer losgelaten en hij is in de planten verdwenen en ik heb ze beide niet meer gezien.
Iemand enig idee wat het is of hoe het gekomen is, suggesties over wat ik beter kan/moet doen?

Foto’s van mn bak
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    118.6 KB · Weergaven: 132
  • image.jpg
    image.jpg
    111.5 KB · Weergaven: 129
Ik heb ze ook gehad en herken het gedrag niet maar goed of deze ene dood is dat is dus de vraag want beiden zie je ze momenteel niet begrijp ik. Is er verder niets verander qua medebewoners? Hoelang heb je deze DKK s al?
Ik had er 6 in een 60cm maar soms kon ik er ook maar 3-4 vinden en ze zijn erg goed in verstoppen heb ik ondervonden.
 
Wat zijn de verdere bewoners van de bak? Helaas geen verstand van deze leuke beestjes

edit; john was me voor
 
Glas meerval 7x
Cherrybarbeel 6x
Roodkopzalmen6x
Fantoomzalmen 6x
Bijtjes 6x
Otto’s4x
Labeo, algeneter en een Modderkruiper, Garnaaltjes

Ze leven beide nog ga ik van uit met het gebrek aan een lijk/aas. Alleen normaliter zwemmen e rond en zijn ze bijna altijd in zicht dus daarom vind ik het zo raar.

Het enige wat veranderd is, is dat ik wat aan knoeien ben met CO2
 
Een Labeo is ook geen lieverdje en het verbaasd me dat dat goed gaat. Is dat de bi color Labeo?
 
Ik heb met de Labeo veel geluk gehad dat hoor/lees ik overal, die is echt heel vriendelijk tegen de medebewoners. Ik weet niet goed wat voor Labeo het is, het s een albino met rode vinnen. Iemand hier regeerde al met een naam maar die weet ik even niet meer..
 

Bijlagen

  • BFDDD2A5-9A1E-4D33-B87D-597EE9558E5D.jpeg
    BFDDD2A5-9A1E-4D33-B87D-597EE9558E5D.jpeg
    39.2 KB · Weergaven: 143
1 dkk is weer voor de dag en doet normaal

De andere, ik neem aan degene die gister zo raar deed, hangt naast de pomp in de planten
20191010_121545.jpg
20191010_122407.jpg
 
Ja lastig om er iets over te zeggen en mss moet je even afwachten.
 
Zal ik doen. Bedankt voor de reacties
 

Terug
Bovenaan