Wat is er nieuw

Dode bladeren gunstig effect op bak indraaien?

• Onderwerp starter Onderwerp starter BigSalami
  • Startdatum Startdatum
B

BigSalami

Guest
Hello all,

mijn bak staat nu voor de 6e dag in te draaien. ik heb oa een echinodorus bleheri, waar ik de bladeren die geel werden hebt gesnoeid.
Nu zat ik me zo af te vragen of het niet mogelijk is om een blad dat aan het doodgaan is cq verteren is, in de bak te laten liggen om de bacterien te 'helpen'.

gr,

Peter

of het echt helpt weet ik niet, maar mijn inziens kan het iig geen kwaad 🙂
in mijn bakken ligt altijd wel wat bladafval.

veel planten krijgen in het begin wat kleur veranderingen trouwens, oa om de onderwater vorm te krijgen. zou hem even iets meer tijd gunnen en niet meteen snoeien 🙂

Kan zeker geen kwaad.
Neem aan de er geen dieren inzitten 😎

Met indraaien meet ik persoonlijk de NH3 en indien ik deze te laag vind (<1) gooi altijd wat voer en groenten in de bak en dat wordt dan 1 grote vieze schimmel bende. Bacteriën hebben wel eten nodig.

Alles met mate natuurlijk.

Dat zal inderdaad gaan rotten/vergaan en zal wel weer de nodige voeding opleveren die zal bijdragen aan de stikstofkringloop. Een heel klein beetje voer verkruimelen helpt ook bij de opstart.

Thx all!! :thumbs: ik had al een beetje voer verkruimeld erbij gedaan. Er zitten idd nog geen vissen in. We kwamen er gister achter dat er wel 2 heeeeeeele kleine slakken inzitten. waarschijnlijk met de planten mee gekocht 😀.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan