Dode garnaal of schaal?


T

tomesjan

Guest
Zojuist vind ik iets wat op een dode garnaal lijkt of is dit een schaal die een levende garnaal heeft afgegooid? Ik heb japonica garnalen.

Zie bijgevoegde foto.

BVD

IMG_2257.JPG
 
Lijkt mij een vervelling toe.
 
Ik denk ook dat het een vervelling is
 
Ok dank voor de snelle antwoorden, dan laat ik t mooi liggen.
 
Ja dat eten de anderen vaak juist weer op en halen daar weer stoffen uit.
 
Ik denk dat je geen kapstok in de bak hebt waar ze hun jasje aan kunnen hangen, en het daarom maar op de grond laten slingeren :D
 
Ook als het een garnaal is (kan maar zo) kun je het gewoon laten liggen. Hebben de anderen wat om op te eten.
 
Wel als een garnaal aan een natuurlijke dood sterf in ieder geval;)
 
Ook als het een garnaal is (kan maar zo) kun je het gewoon laten liggen. Hebben de anderen wat om op te eten.

Dit doe ik zelf nooit.
Als ik een dode garnaal zie liggen, haal ik deze er altijd meteen uit.
Je weet nooit waaraan zo'n beestje overleden is.
Ontsteking? Ouderdom?
 
Ik ben het wel met Sanne eens maar ik denk dat je maar een klein deel van de dode garnalen vindt en dat de meeste worden opgegeten terwijl je slaapt of werkt.
 
Ouderdom is niet besmettelijk (dus dat probleem is er eentje van het type "niet bestaand"). In het geval van een ontsteking heb je dat de dagen voor de dood al gezien (verkleuring aan de garnaal en/of afwijkend gedrag ten opzichte van de rest). Daarnaast lijkt mij de kans dat je één garnaal hebt met een besmettelijke ontsteking (in een bak met honderden garnalen die er een dagelijkse taak van maken achter elkaar aan te gaan) wel héél erg klein.

Verder... Ik heb zo'n idee dat garnalen heel goed in de gaten hebben of iets wel of niet gezond voor ze is (dus als ze de garnaal links laten liggen; vooral gelijk opruimen).
 
heb zelf een tijdje crystal reds gehad.

ik weet zeker dat er aardig wat doden geweest moeten zijn, maar ik heb ze nooit kunnen vinden :D
 
Het zal wel vervellen zijn, gewoon laten liggen.
 
heb zelf een tijdje crystal reds gehad.

ik weet zeker dat er aardig wat doden geweest moeten zijn, maar ik heb ze nooit kunnen vinden :D

Nee je moet ze maar net zien en met een aantal "rovers" in de bak hebben ze die zo opgegeten denk ik.
 
Nee je moet ze maar net zien en met een aantal "rovers" in de bak hebben ze die zo opgegeten denk ik.

Laatst schrok ik wel een beetje. Ik had een garnaal die niet helemaal fit meer was. Als ze schrok dan viel ze op haar rug weer naar beneden om vervolgens met moeite overeind te komen. De eerst andere garnaal die dit door had begon haar nog levend op te eten. Vanaf toen ben ik maar iets meer gaan voeren...
 
Ja dat doen ze onderling soms hoor. Ook na een vervelling willen ze nog weleens een aanval doen. Beetje kannibalistisch kun je gerust stellen:D:D
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT

Terug
Bovenaan