Wat is er nieuw

Dol op verse en slappe courgette

Cory

Well-known member
Lid geworden
30 juni 2006
Wie kent dit verschijnsel? Corydorassen die verslapte courgette eten?

Mijn L-nummers zijn dol op courgette. Ze knabbelen in ��n nacht bijna de hele schil ervan af, en ook aan de zachtere binnenkant doen ze zich tegoed.
Vaak laat ik de aangevreten stukken langer dan een etmaal liggen. De binnenkant wordt dan slierterig en slijmerig. Ik doe dit omdat ik heb gemerkt dat mijn Corysorassen er die tweede dag flink aan zitten te pikken.

Soms doe ik ronde plakken erin, waar de Cory�s diep induiken, en als het gat groot genoeg is, doorheen gaan. Mijn grootste Cory-vrouwtje leek er vanavond even in te zijn blijven steken. Na het nemen van bijgaande foto, was ze al weer weg. Zie de foto daaronder.

kleine_cory_1_4493.jpg

kleine_cory_2_4493.jpg

Mijn corydoras smullen ook van de binnenkant van de komkommer, verder kan ik je niet helpen.

Het is dus niet ongewoon. Daar was ik gewoon benieuwd naar.

En verder vond ik het gewoon grappig hoe fanatiek ze erin duiken, wilde dat ook laten zien.

Jaah, het is eigenlijk niet goed voor ze aangezien het echte vleeseters zijn, maar ze mogen het best een keer als ze het lekker vinden vind ik.

Best een keer. Oeps.

Ik voer regelmatig courgette en laat het ook vaak iets te lang liggen. Ik denk (en hoop) dus dat als je verder afwisselend voert, het wel meevalt. Ze zijn ook al flink oud. De Cory aeneus bijna 8 en drie van de sterbais al 9 jaar oud. Het lijkt erop dat ze het goed verdragen.

Maar je brengt me aan het twijfelen, had hier niet bij stil gestaan. Ik wil ze niet missen, dus ga de courgettes er voortaan eerder uithalen. Maar niet altijd 😀.

Wordt je water niet iets wazig als je het er zo lang in laat? Bij mij wel.

Ja, soms wel. Maar ze eten er ook veel van op, en het is een groot aquarium. Een deel 'stijgt op' en hangt dan voor de inlaat van mijn interne filter.

Als ik mijn cories wil trakteren dan doe ik een paar flintertjes Panga filet in de bak, zijn ze dol op!

jeroenw zei:
Als ik mijn cories wil trakteren dan doe ik een paar flintertjes Panga filet in de bak, zijn ze dol op!

En restjes aan kippenbotjes toch Jeroen ???

Mijn Corys hebben eergisteren Brocolli (gekookt) en in tegenstelling tot hun eigenaar houden ze daar erg van bleek!!!

De vis op de foto zier er blakend gezond uit Cory !!!

Groet,
Aad

NB : Komkommer zetten ze bij mij echt geen bek aan !!!! Wellicht omdat het te hard is en het op is, voordat het zacht wordt (Ancistrus !)

Ja, er gaat ook wel 's een kippenbotje in maar dat eet ik niet zo vaak.

KLhfHYoGvFdGM_foZ-veLJ7ZP6BMl6JP.jpegDSC_0702 by j_wijnands, on Flickr

Zeker. Mooi om te zien. Vraagje: moet je het dan snel het er weer uithalen? Om je water fris te houden/

@AadMec: dank je. Vind dat zelf ook. Het is een heel erg groot exemplaar, even groot als de grote sterbai-vrouwtjes, zo niet groter.

Cory zei:
Zeker. Mooi om te zien. Vraagje: moet je het dan snel het er weer uithalen? Om je water fris te houden/

Normaal ben ik niet zo heel strikt met dingen er snel uithalen. De slakken, garnalen, cories en de ancistrus zorgen er samen voor dat dingen snel opraken.

Kippenbotje komt van mijn bord. Spoel het eerst even af onder de hete kraan voor het ergste vet. Dan gaat het dus na etenstijd de bak in en vis ik het de volgende ochtend weer op. Dan is het veel en veel kaler dan toen het erin ging.
Doe het overigens niet vaak hoor, eens in de 2 maanden ofzo.

Grappig, vandaag eten we patat met.. KIP, ben benieuwd of mijn Corry's er iets mee kunnen.
Heb er voor de gein vanmiddag een stukje gekookte courgette ingedaan.. maar dat trekt vooralsnog alleen een peloton slakken aan.

Kellemes: Ik kook mijn courgette niet, en toch vinden ze (L-nummers) het dan heerlijk en verdragen het goed. Dat zachte komt doordat het er dan een etmaal in ligt.

Ik eet niet vaak kip (behalve lekker buitenshuis), maar als, dan ga ik het eens doen zoals Jeroen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan