Wat is er nieuw

Donker grind met eigenschappen filterzand 0,4 tot 0,8mm?

Blox

Active member
Lid geworden
17 december 2012
Voor mijn nieuwe RIO 240 wil ik graag een donkere bodem hebben. Nu weet ik dat filterzand 0,4-0,8mm. het beste is voor mijn Corys maar ik wil dus graag wat donkerders. Heeft iemand hier ervaring mee? of tips wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken?

Ik had bijvoorbeeld dit gevonden: https://www.multiquartz.nl/winkel/zand-grind/kleurzand-zak-25kg/ heb ca. 2 zakken nodig. Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik weet niet of deze geschikt is voor in het aquarium. Ik wil voorkomen dat ik door het dichtslippen van de bodem straks bodemrot krijg.

JBL sansibar dak is volgens mij 0,2-0,5mm. Is dat dan weer te fijn voor een goede plantengroei?

Groeten Bas

Hornbach heeft Aquasand in meerdere kleuren.

Top bedankt dan ga ik daar vanavond even kijken.

@jessicapilon Ik zit net de reviews door te lezen van het zand van de Hornbach. Daarin staat wel dat het samenklontert en af en toe blijft drijven (en er veel lucht in blijft zitten). Heeft iemand hier ervaring mee? Of heb je nog andere zand soorten in de kleur zwart die ik zou kunnen gebruiken waar ook goede ervaring mee is?

Ik heb het al jaren gebruikt in vele bakken. Ja het klopt dat er een heel klein beetje kan blijven drijven maar dat zinkt heel snel als je door het water beweegt en anders is het vaak binnen 1-2 dagen gezonken.
Het is echt een prima bodem en wordt door veel leden gebruikt.

• Leuk
Waarderingen: Blox
@jessicapilon Ik zit net de reviews door te lezen van het zand van de Hornbach. Daarin staat wel dat het samenklontert en af en toe blijft drijven (en er veel lucht in blijft zitten). Heeft iemand hier ervaring mee? Of heb je nog andere zand soorten in de kleur zwart die ik zou kunnen gebruiken waar ook goede ervaring mee is?
Ik heb die bodem ook gebruikt en dik tevreden ermee.
Wat John zegt. Een paar dagen hangen er wat luchtbelletjes op de bodem en drijf er wat van dat zand, maar dat is tijdelijk (en kort).
Cory's vinden deze licht van gewicht bodembedekking heel fijn en planten klagen er ook niet over.

Heb woensdag dit zand aangeschaft! Bedankt voor jullie info!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan