Het houdt je wel bezig Martin😉
Die had ik nog staan de JBL Bio 80
enige wat ik mij afvraag is hoe voorkom je overdoseren, want die gaat dag en nacht door
Snacht het slangetje eruit if is dat uberhaupt geen punt ??
Ik heb in afwachting van de Rio nog niet besloten wat ik precies ga doen mbt. permanent co2 toevoegen
Maar de Bio 80 draait, Bedankt Drup
overdoseren met diy-co2 lijkt me een vrij moeilijke opgave tenzij er geen planten zijn om de co2 te gebruiken..
CO2 is gewoon CO2.. hoe het gemaakt wordt of waar het vandaan komt maakt niet uit. In te grote hoeveelheden is dit giftig 🙂overdoseren met diy-co2 lijkt me een vrij moeilijke opgave tenzij er geen planten zijn om de co2 te gebruiken..
Het totale hoeveelheid aanwezig gas in een diy is gewoon veel lager dan die in een drukfles.
De druppelsnelheden zijn dus ook niet zo hoog.
Natuurlijk is alles relatief. Je hebt hele kleine bakjes en hele grote diy-systemen.
Maar ik denk dus dat je wel een beetje je best moet doen om je vissen te vergiftigen met diy-co². Met een drukflessysteem gaat dat stukken makkelijker.
hehe, wat je zelf schrijft is precies wat ik bedoel. je hebt 3 flessen nodig en nog een drukflesje om je bak op peil te houden. en 4 tot 6 flessen als je meer van je planten zou willen. dat noem ik een beetje je best doen.
Wanneer je met een omgekeerd bakje werkt maar de productie niet zoveel uit omdat de bak maar beperkt kan opnemen. Dat ff terzijde.Daarmee zit je dus al snel vrij hoog met de co2.
Ohja dropchecker, tsssss niet aan gedacht, alleen die zit inmiddels al in een verhuisdoos, dus straks toch maar weer even spitten
Ik ken de risico's wel een beetje vandaar ook dat ik dacht ik ga dus die bio 80 gebruiken
Als het me te gek wordt, dan hang ik em wel hoger in de bak, desnoods nog hoger onder de rand
En wil het nog niet dan haal ik em snachts er wel uit
Straks in de Rio ga ik de Dennerle Nano set gebruiken, die heb ik liggen en nogmaals ik heb niet echt veel co2 behoevende planten, bovendien is de PH/KH op mn nieuwe adres een stukje lager dan hier
Nou jij hebt duidelijk niet begrepen wat ik bedoel.Ik begrijp het. Laat iedereen gerust gaan spelen met bio-co2, omdat het toch geen kwaad kan. Zoiets?
Ik ook niet schijnbaar want ik vatte het ook wel een beetje op zoals Drup omschrijft.Nou jij hebt duidelijk niet begrepen wat ik bedoel.
Ja de mijne dus😢En ja, er gaat wel eens een plant dood
O dat is weer een pak van mn hart zeg😉de hn staat nog hoor
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.