Muzrub
Active member
- Lid geworden
- 30 april 2025
- Leeftijd
- 31
Op de flank van sommige van mijn Manacapuru maanvissen begint er een donkere verkleuring te ontstaan. Het is niet een parasiet die op de huid zit, maar lijkt echt een verkleuring van de huid zelf. Niet alle vissen hebben het, maar wel een aantal. Ik heb foto's gemaakt van de vis met de meeste verkleuring, en een vis met wat minder verkleuring.
Ik vraag me af wat ik hier precies zie. Is het een symptoom van een ziekte? Gewoon een kleurafwijking? Een symptoom van iets anders? Ik hoor het graag als jullie het herkennen!
Extra informatie: Ik heb de maanvissen sinds begin juni. Ik gok dat ze toen 3-4 maanden oud waren, en nu dus een maand of 6-7. Ze groeien als kool, zijn allemaal zeer actief en vertonen ook de laatste dagen nu de verkleuring me opvalt geen afwijkend gedrag. Mijn waterwaarden zijn in die tijd onveranderd, en als volgt:
Temp 26 graden
pH 7.5
KH 6
GH 9
NO2 0
NO3 15
PO4 1
Ik vraag me af wat ik hier precies zie. Is het een symptoom van een ziekte? Gewoon een kleurafwijking? Een symptoom van iets anders? Ik hoor het graag als jullie het herkennen!
Extra informatie: Ik heb de maanvissen sinds begin juni. Ik gok dat ze toen 3-4 maanden oud waren, en nu dus een maand of 6-7. Ze groeien als kool, zijn allemaal zeer actief en vertonen ook de laatste dagen nu de verkleuring me opvalt geen afwijkend gedrag. Mijn waterwaarden zijn in die tijd onveranderd, en als volgt:
Temp 26 graden
pH 7.5
KH 6
GH 9
NO2 0
NO3 15
PO4 1