Dood


P

pesci

Guest
een vriendin heeft een aquarium en alle vissen gaan om beurten dood... er zit meestal een dag tussen en er gaat er weer 1. Alle water waarden zijn goed. Ze ziet geen gekke dingen. Wat kan dit zijn??
 
Sorry maar ik heb geen glazen bol dus je zult echt meer informatie moeten geven. In het sticky staan de standaardvragen die de rest gegarandeerd gaan stellen. Geef daar eerst antwoord op en dan kunnen we kijken of we iets eraan kunnen doen ;)
 
En nog beter: wat moet ze doen?? Preventief dit toevoegen?

A206A817-5F13-4961-9732-6CFE7D578B22.png
 
Je kan niets toevoegen als je niet weet wat je moet toevoegen omdat er nog geen diagnose is.
 
  • Wat is je bakmaat ?
  • Hoelang draait de bak en hoelang is deze ingedraaid ?
  • Wat zijn je waterwaarden ?
  • Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze.
  • Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan?
  • Om welke vis(sen) gaat het ?
  • Wat zijn de medebewoners ?
  • Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ?
  • Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk)
  • Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc)
  • Hoelang heeft de vis het al ?
  • Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ?
  • Heb je een foto van de symptomen?
 
Sorry maar ik heb geen glazen bol dus je zult echt meer informatie moeten geven. In het sticky staan de standaardvragen die de rest gegarandeerd gaan stellen. Geef daar eerst antwoord op en dan kunnen we kijken of we iets eraan kunnen doen ;)


Sticky?
 
  • Wat is je bakmaat ?
  • Wat zijn je waterwaarden ?
  • Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze.
  • Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan?
  • Om welke vis(sen) gaat het ?
  • Wat zijn de medebewoners ?
  • Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ?
  • Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk)
  • Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc)
  • Hoelang heeft de vis het al ?
  • Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ?
  • Heb je een foto van de symptomen?


Ik ga de vragen bij haar neerleggen...
 
En esha2000 is dermate vaak toegepast (overkill) dat 99% van de bacterien er resistent voor zijn dus dat spul werkt niet meer
 
Ze had een L129 (dood)
10 galaxy, nu nog 6
Koppel honing gouramis, nu nog alleen de man.

60 liter. Binnen filter.
 
Deze is gisteeen overleden. Filmpje is te lang helaas

90DCEDAB-F339-43A5-B59B-A040F6B20274.jpeg
 
Ziektebeeld is L129 liet zich weinig zien. Sinds gister avond veel. Vanmiddag bij thuiskomst dood


Galaxys zwommen erg hoog en om beurten dood

Honing gourami zwom steeds en toen weer bij de bodem zoals foto en weer omhoog om te zwemmen etc
 
Hoelang draaide hij.
Is het filter schoon gemaakt?
Bodem schooongemaakt?
Water ververst.

Hangt er een zuurstof steentje in?

Laat de bak eens zien.
 
In ieder geval even een grote verversing doen. Dit reduceert in ieder geval al wat er loos is in het aquarium. 50 % water eruit en vullen met vers water van dezelfde tempratuur als aquarium.

Antwoorden vragen en totaal foto aquarium en zijkanten van wat gehele vissen met alle vinnen staarten erop, en wat front foto s van vissen de kop gaat om de ogen, is ook handig.
 
Hoelang draaide hij.
Is het filter schoon gemaakt?
Bodem schooongemaakt?
Water ververst.

Hangt er een zuurstof steentje in?

Laat de bak eens zien.


Bak draait een paar maanden. Filter is vd week na een paar dode galaxys schoongemaakt. Geen zuurstofsteentje. Foto heb ik opgevraagd
 
Soms heb je helaas pech maar dit lijkt wel iets anders te zijn. Ik dacht eerst eventjes aan TBC maar dan zal je toch wel iets moeten zien aan de vis ..

De bak is wel ingedraaid liefst 3 weken? Eten ze nog wel? Zijn ze nog wel actief of sloom? Is de bodem wel eens schoongemaakt met een ''stofzuiger''?
 
Soms heb je helaas pech maar dit lijkt wel iets anders te zijn. Ik dacht eerst eventjes aan TBC maar dan zal je toch wel iets moeten zien aan de vis ..

De bak is wel ingedraaid liefst 3 weken? Eten ze nog wel? Zijn ze nog wel actief of sloom? Is de bodem wel eens schoongemaakt met een ''stofzuiger''?

Ze eten allemaal totdat ze ineens dood zijn! Zijn actief. Die witte alefeneter is aan t doodgaan schrijft ze.. ze is zo verdrietig :(
 
Wat naar. Ik kan me helemaal inleven in zo'n drama. Ik wens jullie veel succes met zoeken naar een antwoord want ik ben ook radeloos wat het zou kunnen zijn. :juggle:
 
Ze eten allemaal totdat ze ineens dood zijn! Zijn actief. Die witte alefeneter is aan t doodgaan schrijft ze.. ze is zo verdrietig :(
Wat naar. Ik kan me helemaal inleven in zo'n drama. Ik wens jullie veel succes met zoeken naar een antwoord want ik ben ook radeloos wat het zou kunnen zijn. :juggle:

Lijkt die algeneter niet mager? Ingevallen buik?
 
Eerst vond ik van wel. Wat is het voor een soort?
 
Maar het kan ook iets zijn dat de bodem dicht is geslipt daar merk je niks van. Dan kan er ook plotselinge vissterfte ontstaan.
 
Ik zie zo op het oog niets wat duid op een ziekte. Beetje lastig omdat ik de vis soorten niet ken en ik niet weet of ze er zo uit horen te zien. de ogen staan wel uit maar dit kan best zo horen en de kleur van de buik van de stofzuigervissen weet ik ook niet of dit zo hoort. Wellicht kan iemand anders hier duidelijkheid in brengen?

Laat je vriendin in ieder geval vandaag nog de water verversing doen. Beste is om dit elke dag even te doen totdat er wat duidelijkheid is. Het filter is schoon gemaakt en ik vind het aquarium er erg schoon uitzien. De test strips staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. Wie weet is er een ophoping van NH3/4 of N02.

Kun je nog een foto van het totale aquarium in beeld plaatsen. Volgens mij zijn er nog wat verbeter punten. Volgens mij hebben die witte/gelige stofzuiger vissen verstop plaatsen nodig. Weet niet zeker maar zullen nog wel meer reacties komen.

Als vissen verstop plekken nodig hebben die ze niet hebben dan raken ze gestresst en veel stress kan de dood betekenen.

Wat voert ze de vissen?
 
Ik zie zo op het oog niets wat duid op een ziekte. Beetje lastig omdat ik de vis soorten niet ken en ik niet weet of ze er zo uit horen te zien. de ogen staan wel uit maar dit kan best zo horen en de kleur van de buik van de stofzuigervissen weet ik ook niet of dit zo hoort. Wellicht kan iemand anders hier duidelijkheid in brengen?

Laat je vriendin in ieder geval vandaag nog de water verversing doen. Beste is om dit elke dag even te doen totdat er wat duidelijkheid is. Het filter is schoon gemaakt en ik vind het aquarium er erg schoon uitzien. De test strips staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. Wie weet is er een ophoping van NH3/4 of N02.

Kun je nog een foto van het totale aquarium in beeld plaatsen. Volgens mij zijn er nog wat verbeter punten. Volgens mij hebben die witte/gelige stofzuiger vissen verstop plaatsen nodig. Weet niet zeker maar zullen nog wel meer reacties komen.

Als vissen verstop plekken nodig hebben die ze niet hebben dan raken ze gestresst en veel stress kan de dood betekenen.

Wat voert ze de vissen?

Ze zijn bezig met de wissel. Er zitten 3 legholen in en stuk hout.
 
url


Hij lijkt op deze maar ik heb niet zo'n verstand van L nummers. Dit plaatje is een : Ancistrus sp. Lemon (Catfish)

Als ik zo vergelijk denk ik van niet.

Hebben ze normale uitscheiding?
 
Het is mooi ingericht maar inderdaad qua schuilplekken hebben ze wat weinig. (Zegt mijn gevoel dan he)
Achtergrondplanten zouden helpen een paar meer.
 
Die bak is ook veels te schoon.
Is ook weinig te eten, maak je de bodem telkens schoon?
Geef je ook komkommer?
 
Ik gok een nietrietpiek, die teststrips zijn ronduit waardeloos die wijken meer dan 50% af, had hier een opstartende bioloog (filtersyssteem) en daarmee meette ik 0 nietriet met de strip terwijl de druppeltest een nietriet van 1 gaf!!

Verversen van water moet je doen vanaf de bodem en niet zoals op de foto, alle fosfaten/nitraten/mineralen/poep/pies, bezinkt op de bodem en verdwijnt niet uit je systeem, hevel je dat niet goed af gaan bodemvissen als eerste dood.

De blonde algeneter is een L144 ancistrus
 

Terug
Bovenaan