Wat is er nieuw

Doorkijk foto album: ThaiFisherman

• Onderwerp starter Onderwerp starter ThaiFisherman
  • Startdatum Startdatum
T

ThaiFisherman

Guest
Aquarium:
120x60x60
120l bioloog
1000l/u opvoerpomp
500l/u stromingspomp
39W 15k reef white verlichting
Sera Air 275r Plus luchtpomp

Aquascape:
50kg breuksten en ichnofossiel
Echinodorus amazonicus zwaardplant
Microsorum pteropus javavaren
Trapa natans waternoot
Cabomba aquatica
Elodea canadensis Canadese waterpest

Foto's dag 1:

FB_IMG_1435593967598_zpsm3kfqant.jpg

IMG-20150629-WA0034_zpsikasvpr0.jpg

IMG-20150629-WA0032_zps7pnhmeif.jpg

Dag 4:

A4A4A4EB-E55E-40B5-BA41-7CD8A08E6CE5_zpsfl2ritic.jpg

12D30400-66CA-44E6-AF5D-E9727D734A93_zpsng67cymk.jpg

A4FD26DB-A9BA-47A8-A0E2-03CD26F104FA_zpsfv6jjbzz.jpg

7E64158E-4701-4D97-9D87-28EFACB9D1B4_zpsbsq5yyzu.jpg

Prachtige bak. Mooi dat hij van alle kanten te bekijken is.

Mooie bak 😀

Erg mooi ingericht, ben benieuwd hoe ie er uit gaat zien met vis in 🙂

Wat gaat er eigenlijk in komen aan bewoners? (of heb ik daar over heen gelezen??)

Mascha zei:
Wat gaat er eigenlijk in komen aan bewoners? (of heb ik daar over heen gelezen??)

De bewoners worden een 5-tal serassalmus natteri.

Vandaag toevallig van mijn neefje overgenomen nadat hij verkeerd was voorgelicht in een LFS.

Ik vind ze heel mooi. Leuk die rode buikjes. Wat ga je ze voeren?

Mascha zei:
Ik vind ze heel mooi. Leuk die rode buikjes. Wat ga je ze voeren?
Als voer krijgen ze diepvries sardientjes of spiering.

Hierbij weer wat dagen verder:
6D72B61C-F087-4E4B-9A30-2FE156EF1252_zpsgmpuvv5k.jpg

0057E978-DCF0-4D8A-89BB-80F9262B18B8_zpszojijuls.jpg

Nog een beetje:
784D6551-F29B-4368-A7C7-A7803C3D4D37_zpskslt7wpq.jpg

00FD1CF9-9E19-4117-9B3D-36611664B384_zpspffwns8m.jpg

Mooie bak.
Zitten de bewoners er nu (al) in ?

peterdenhaag53 zei:
Mooie bak.
Zitten de bewoners er nu (al) in ?

Ja Peter,

De bak is opgestart met een reeds draaiende bioloog en 50% water uit mijn andere aquarium.
Vandaar dat ik maar een korte indraaiperiode aan heb gehouden.
Meer zodat de planten even tijd kregen om zich vast te zetten en alles even kon settelen.

ThaiFisherman zei:
Mascha zei:

Vandaag toevallig van mijn neefje overgenomen nadat hij verkeerd was voorgelicht in een LFS.

Prachtige vissen!! Het is jammer dat mijn vrouw de mythes en sprookjes rond deze vis geloofd. Ze ziet mijn vingers al drijven. Hahaha, nu vindt ik het wel een vrij open bak voor deze (meestal) schuwe vis & hou er rekening mee dat ze makkelijk de 20cm kunnen passeren...

Prachtig. Zowel de bak als de vissen. En diepvriessardines h�, dat lijkt me goed te doen.

NickM zei:
ThaiFisherman zei:
Mascha zei:

Prachtige vissen!! Het is jammer dat mijn vrouw de mythes en sprookjes rond deze vis geloofd. Ze ziet mijn vingers al drijven. Hahaha, nu vindt ik het wel een vrij open bak voor deze (meestal) schuwe vis & hou er rekening mee dat ze makkelijk de 20cm kunnen passeren...

Er komt sowieso not wat meer waternoot op, de waternoot welke er nu op drijft groeit ook al als kool, maar toch zal ik er nog 1 of 2 bij plaatsen.

Qua grootte van de bak maak ik mij geen zorgen aangezien ik ze wanneer ze te groot worden naar de 4m piranha bak van een vriend kunnen.

Ook ben ik op dit moment zelf bezig met het ontwerpen en plannen van mijn monsterbak.
Dat gaat voor zover ik weet iets unieks worden 270 breed x 270 hoog x 70 diep, goed voor iets meer dan 5000 liter.
Toegang via een luik in de bovenverdieping en een overloop naar het filtersysteem in de kelder.
Daar zou een hele school RBPs in kunnen, maar hier wil ik andere grote rovers in gaan zetten.
Helaas duurt het nogal lang voordat de architect de berekeningen voor de versteviging van plafond (naar bovenverdieping) en vloer (naar kelder) berekend heeft.

Uhhh...heb ook eens beter gekeken, lijkt er wel op Ludger.
Die worden huge 🙁

Ludger zei:
Mooie bak! Heb je daar een roodstaartmeerval zwemmen?
Nee, zeker geen roodstaart! Haha
Het is een Arius Jordani uit mijn andere bak welke daar even tijdelijk zijn onderdak had.
Zwemt nu weer vrolijk in de andere bak.
Roodstaart wordt zeer zeker veel te groot en daar zou ik me ook z��r zeker niet aan wagen.
Misschien ooit in een groter huis en een veel grotere bak waar ik nu alleen van kan dromen.

Wat een leuk aquarium. Ik vind het grappig dat je er doorheen kan kijken, dat geeft weer een heel ander effect dan zo'n zwart folie achter een aquarium. Al lijkt het me wel lastig om zoiets in te richten, want er kan van 3 kanten het aquarium in gekeken worden. Maar dat is jou echt heel goed gelukt. :thumbs:

Als ik deze bak zo zie mis ik echt een hoop inzicht wat dit betreft, echt heel mooi!

Jeetje, wat beschrijf je daar voor project? Lijkt me fantastisch hoor, maar je hele huis moet er op aangepast worden! Wat moet dat wel niet gaan kosten. Daar kan ik enkel van dromen...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan