Doorstroom of gewone verwarming?


noaber

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
25 april 2012
Berichten
80
Leeftijd
43
Locatie
Woudenberg
Ik ga na 10 jaar de hobby weer oppakken en hoop volgend weekend de bak op te kunnen halen.
Het word een akvastabil mark 2 van 1,60

Van de week bij Jos Hut de eerste vissen al gereserveerd 10 x rio nanay 2 farlowella vittatus 15x corydora sterbai en vandaag al het nodig hout opgehaald.

Er zit bij de bak 1 pomp een eheim professionel 3e dat is dus nier genoeg dus ik ga er een fluval FX6 bijplaatsen ook zit er een interne verwarming bij. Nu kwam ik online op Doorstroom verwarmers 1 van jbl 500w tor 600L en de ander van aquael 600w. De laatste zou tot 1000L moeten kunnen verwarmen.
Is dit wat of toch liever een interne verwarming?
 
Ik ga na 10 jaar de hobby weer oppakken en hoop volgend weekend de bak op te kunnen halen.
Het word een akvastabil mark 2 van 1,60

Van de week bij Jos Hut de eerste vissen al gereserveerd 10 x rio nanay 2 farlowella vittatus 15x corydora sterbai en vandaag al het nodig hout opgehaald.

Er zit bij de bak 1 pomp een eheim professionel 3e dat is dus nier genoeg dus ik ga er een fluval FX6 bijplaatsen ook zit er een interne verwarming bij. Nu kwam ik online op Doorstroom verwarmers 1 van jbl 500w tor 600L en de ander van aquael 600w. De laatste zou tot 1000L moeten kunnen verwarmen.
Is dit wat of toch liever een interne verwarming?
Ik maak gebruik van de JBL protemp 500 op een 260 liter bak en dit gaat moeiteloos. Geen techniek in de bak en makkelijk in te stellen en tegelijk een weergave van de temperatuur.
 
Geen techniek in de bak en makkelijk in te stellen en tegelijk een weergave van de temperatuur.

Juist daarom zou ik het ook wel willen gebruiken.
Mijn bak is iets meer dan 500L dus vraag me af of die jbl dat goed Kan verwarmen.
Op pompen zeggen ze ook xx L per uur en dan halen ze ook niet. Ik ken het ander merk ook niet Aquael
 
De tot zoveel liter aanduiding is vaak berust op een maximaal verschil temperatuur tussen het water en de ruimte waar het aquarium staat.

Ik zou voor de 600w gaan, dat kleine beetje extra geld kan er ook nog wel bij
 
Hahaha nee op 2 tientjes zal het hele aquarium ook niet hangen denk.
Het was meer dat ik het hele systeem niet ken en het merk Aquael ook niet dus vandaar mijn vraag.

Heb ik er nog 1. Er zit een wespro ledcontroler bij. Beetje zoeken op Google kom je niet veel verder dan 1 filmpje. Dat er een aantal standen op zitten en dat is het.
Is er zelf helemaal niks aan te programmeren aan dat ding dat iemand weet toevallig?
 

Terug
Bovenaan