Wat is er nieuw

doos met pur schuim bespuiten voor verzendening post

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zover ik kan vinden maakt postnl geen onderscheid tussen gewervelde en ongewervelde dieren en vervoert dus geen van beide.
Zelfde geld voor DHL.

Dat de wet stelt dat je ongewervelde dieren mag verzenden betekent niet automatisch dat de pakket dienst dit ook toestaat, hun zijn vrij om de regels scherper na te leven.
heb je al verteld post nl is geen wet lol hun verbieden het vinden ze het sturen ze het terug noproblem

Ik zag laatst op marktplaats een advertentie gratis op te halen piepschuim transportboxen, je zou eens wat lokale viswinkels kunnen benaderen of die wat boxen hebben want die gooien ze gewoon weg

garnalen zijn ook geen vissen ik heb nog geen wet gezien die zecht dat het nie mag buiten dat post nl het verbied is dat geen wet... ik volg en ken meerdere grote kwekers hier in de eu en die zeggen dat het mag folgens eu wet
Tja was te verwachten deze opmerking garnalen zijn ook geen vissen :stom: En wat de EU betreft stelen mag ook niet maar toch doen ze het dagelijks
De vergelijking die gemaakt wordt door sommige leden dat import vissen ook verzonden worden das ook al zo iets :stom:
Gecontroleerde eigen vervoer is heel wat anders als de post nl
Voor wat het verzenden van spullen betreft je kan ook natuurlijk voor een uniforme maat doos gaan https://www.postnl.nl/versturen/pak...tuur-ik-een-pakket/doos-of-verpakking-kiezen/

ik heb een tijdje gelede uit gezocht tog toen koste een piepschuim doosje 3 euro das best veel geld tog

Ik betaal meen ik 30 euro voor verzending van een sluier. Het is een hoop geld maar word dan wel goed verzorgt. Dit is voor mij persoonlijk belangrijker dan 5 euro en ik krijg dode of half dode vis aan.

Ik denk als je aan koper duidelijk maak hoe en op wat voor manier je verzend degene snapt dat dit geld kost. Zo niet en degene vind dat het op goedkope risicovolle manier opgestuurd kan worden wil je dan wel jouw dieren naar degene sturen. Zou ik gewoon een zak diepvries garnalen in envelop opsturen 😀

Als die € 3.00 een probleem is dan moet je je busines model bijstellen of alleen op afhalen gaan naar mijn idee.
€3.00 op een gemiddelde zending van een 10 a 15 garnalen van een goede gradatie is natuurlijk niets.

Als die € 3.00 een probleem is dan moet je je busines model bijstellen of alleen op afhalen gaan naar mijn idee.
€3.00 op een gemiddelde zending van een 10 a 15 garnalen van een goede gradatie is natuurlijk niets.
da gewoon niet hoe het werkt in de real world is hoe hoger je verzend kost hoe minder mensen je chit willen kopen

Tja was te verwachten deze opmerking garnalen zijn ook geen vissen :stom: En wat de EU betreft stelen mag ook niet maar toch doen ze het dagelijks
De vergelijking die gemaakt wordt door sommige leden dat import vissen ook verzonden worden das ook al zo iets :stom:
ik weet niet eens wat je hier probeert te zeggen je mag gewoon garnalen versturen ga is je huis werk doen of kom met bewijzen die je niet hebt

Er zijn toch gewoon vele soorten opvul materialen te koop die ze daarvoor gebruiken.
Ga je toch niet met pur lopen klooien.

of het verzenden wel of niet mag laat ik in het midden.
Maar met reguliere post kunnen de garnaaltjes wel hoofdpijn krijgen als je het proces weet wat een doosje aflegt

ik weet niet eens wat je hier probeert te zeggen je mag gewoon garnalen versturen ga is je huis werk doen of kom met bewijzen die je niet hebt
Nou nog 1 keer dan
A ik zeg nergens dat garnalen niet verzonden mogen worden of het verstandig is dit te doen via post.nl daar gaat het hier om
B je ziet schijnbaar verschil tussen levende garnalen en vissen als het om verzenden gaat het zijn en blijven levende dieren dus het verschil :juggle:
C gecontroleerd vervoer is gewoon van a naar b zonder tussen stops of sorteer gebeuren en in de juiste omstandigheden.
Aan gezien je zo aangesproken voelt door het feit dat je aangesproken wordt op het verzenden van dieren zie ook de humor niet meer helaas (En wat de EU betreft stelen mag ook niet maar toch doen ze het dagelijks😉😉😀😀)

Nou nog 1 keer dan
A ik zeg nergens dat garnalen niet verzonden mogen worden of het verstandig is dit te doen via post.nl daar gaat het hier om
B je ziet schijnbaar verschil tussen levende garnalen en vissen als het om verzenden gaat het zijn en blijven levende dieren dus het verschil :juggle:
C gecontroleerd vervoer is gewoon van a naar b zonder tussen stops of sorteer gebeuren en in de juiste omstandigheden.
Aan gezien je zo aangesproken voelt door het feit dat je aangesproken wordt op het verzenden van dieren zie ook de humor niet meer helaas (En wat de EU betreft stelen mag ook niet maar toch doen ze het dagelijks😉😉😀😀)
jij hebt geen ervaring in het verzenden en de zaken waar je over praat dus waar bemoeie jij je mee je moet maar is wat respect tonen voor een hobby kweker

Beste Patton ik ben van mening dat ook iemand die geen ervaring heeft met verzenden best zijn mening mag geven en ja soms is de mening van een ander niet leuk om te moeten horen. Respect moeten we zeker naar elkaar toe tonen maar op zich kan en mag een ieder zn mening geven in de topics en is dat niet weggelegd voor een select gezelschap.
Het is aan jou in dit geval om al dan niet iets te doen met bepaalde adviezen en meningen.

Beste Patton ik ben van mening dat ook iemand die geen ervaring heeft met verzenden best zijn mening mag geven en ja soms is de mening van een ander niet leuk om te moeten horen. Respect moeten we zeker naar elkaar toe tonen maar op zich kan en mag een ieder zn mening geven in de topics en is dat niet weggelegd voor een select gezelschap.
Het is aan jou in dit geval om al dan niet iets te doen met bepaalde adviezen en meningen.
ja weet ik john zeg gewoon hoe ik er overdenk

Helaas wel op een manier die velen niet aanstaan ben ik van mening.
Daardoor zullen velen niet eens de moeite nemen om te reageren.

da gewoon niet hoe het werkt in de real world is hoe hoger je verzend kost hoe minder mensen je chit willen kopen

Tuurlijk zijn er vele die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Ik weet niet wat je doel is van het kweken en verkopen van garnalen en hoe groot je dit doe en wat voor kwaliteit je lever. Maar inderdaad zul je bepaalde keuzes voor je handel moeten maken. Ik heb geen verstand van garnalen en kwaliteit maar ik verwacht dat hier toch wel veel verschil in zit.

Er zijn echt wel mensen die meer willen betalen voor kwaliteit garnalen en verwachten dan ook dat de bezorging kwaliteitief hoogstaand is en zullen echt niet vallen over een paar euro meer ivm verzenden. Ikzelf zou het juist eisen anders zou ik het niet kopen.

Als ik garnalen zou kopen zou mijn keuze waar ik ze zou bestellen vallen op degene die mij uitlegt dat zijn garnalen hoog kwaliteit zijn en verantwoord worden verzonden of die ze zelf bezorgen. Ik zou nooit instemmen met een prutser die de garnalen op een prutser manier zou versturen. Moet ik niet aan denken om doosje open te maken en de helft ligt dood.

Of net als hoe Antje @nicolientje het doet. volgens mij spaart zij bestellingen op en rekent benzinekosten en doet zo af en toe een roadtrip. Als je een face book pagina heb en je ben voornemens volgende week richting Amsterdam te rijden een oproep plaatsen route amsterdam volgende week bestel nu nog zoiets 😀 Papa of mama mooi bijbaantje met hun pensioen😉 Volgens mij dan wel een aanbetaling van de reiskosten eisen zodat je geen fake bestellingen krijg etc.

jij hebt geen ervaring in het verzenden en de zaken waar je over praat dus waar bemoeie jij je mee je moet maar is wat respect tonen voor een hobby kweker
Tja en daar gaat ie weer geen ervaring met verzenden zit me toch af te vragen hoe jij aan die wijsheid komt.
Maar goed je doet maar en voor iemand die levende have verzend via de gewone pakket post daar kan ik geen respect voor op brengen.
Zo en nu klaar mee.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp goed dat sommige het niet eens zijn met verzenden van "levende"haven. Ideaal is het natuurlijk niet.

Helaas veranderen er gewoon zaken wat "vroeger"werd gezien als not done nu ook gewoon zullen moeten wil je "mee"komen in deze tijd met alle digitale snelwegen. Aquarium speciaal zaken zijn genoodzaakt om een online webshop erbij te houden om enigzins wat te kunnen verdienen. Degene die dit niet kunnen/willen vallen om. Zijn niet meer rendabel. Tegenwoordig wil iedereen met een klik van de muis de volgende dag hun aankopen in huis hebben. Mensen kijken naar prijs en dan heb je ook een groep die nog kijken naar kwaliteit.

Als ondernemer ben je genoodzaakt om diensten/handel te leveren die andere ook aanbieden anders is het een dood lopende weg voor jouw zaak. Al met al is het best een moeilijke handel en dat TS hier zijn gedachten deelt en oproep plaatst om mee te denken is denk alleen maar een positieve insteek. We kunnen wel blijven zeggen mag niet, kan niet etc. maar als hij het niet doet, doen 1000 den andere het wel. Ik denk dat TS door het openen van zijn Topic zich bewust is van de risico s van het versturen van levende have anders had hij het topic al niet geopend.

Ik heb ook geen verstand van verzenden van levende have maar tracht wel mee te denken als je dit doe tracht het dan op een zo hoog mogelijk verantwoordelijke manier te doen.

tjah, een doos volspuiten met pur kan wel, en eenmaal goed uitgehard is het ook niet gevaarlijk maar het lijkt me een vrij dure en omslachtige methode. krantenpapier en eventueel een heatpack lijkt me een stuk praktischer en goedkoper. (en milieu-vriendelijker)

Transportwetgeving geldt enkel voor gewervelde dieren,en dus niet voor garnalen.
PostNL heeft in haar voorwaarden staan dat het verzenden van levende have niet mag, maar ze doet wel zaken met bedrijven die levend voer, aas e.d. versturen. Heel consequent zijn ze daar dus niet in.

Goed verpakt kan transport weinig kwaad, water is een prima schokdemper. Maar iedereen voelt wel aan dat de post niet bedoelt is voor het vervoeren van dieren. Tegelijkertijd hebben weinig mensen hier moeite met het verzenden van muggenlarven, springstaartjes, wormen fruitvliegjes etc. (ik zelf niet iig) Dus dan is het de vraag waar je de grens legt, volgens de wetgever ligt die tussen de gewervelde en de ongewervelde dieren. En dat vind ik opzichzelf een verdedigbare keuze. Of je er dan zelf voor kiest ze al dan niet via de post te onvangen of verzenden is een persoonlijke keuze volgens mij.

Tuurlijk zijn er vele die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Ik weet niet wat je doel is van het kweken en verkopen van garnalen en hoe groot je dit doe en wat voor kwaliteit je lever. Maar inderdaad zul je bepaalde keuzes voor je handel moeten maken. Ik heb geen verstand van garnalen en kwaliteit maar ik verwacht dat hier toch wel veel verschil in zit.

Er zijn echt wel mensen die meer willen betalen voor kwaliteit garnalen en verwachten dan ook dat de bezorging kwaliteitief hoogstaand is en zullen echt niet vallen over een paar euro meer ivm verzenden. Ikzelf zou het juist eisen anders zou ik het niet kopen.

Als ik garnalen zou kopen zou mijn keuze waar ik ze zou bestellen vallen op degene die mij uitlegt dat zijn garnalen hoog kwaliteit zijn en verantwoord worden verzonden of die ze zelf bezorgen. Ik zou nooit instemmen met een prutser die de garnalen op een prutser manier zou versturen. Moet ik niet aan denken om doosje open te maken en de helft ligt dood.

Of net als hoe Antje @nicolientje het doet. volgens mij spaart zij bestellingen op en rekent benzinekosten en doet zo af en toe een roadtrip. Als je een face book pagina heb en je ben voornemens volgende week richting Amsterdam te rijden een oproep plaatsen route amsterdam volgende week bestel nu nog zoiets 😀 Papa of mama mooi bijbaantje met hun pensioen😉 Volgens mij dan wel een aanbetaling van de reiskosten eisen zodat je geen fake bestellingen krijg etc.

Alleen is dat zelf leveren weinig realistisch.
Het gaat altijd meer kosten, en je moet ook nog degelijk verpakken, zeker als je er een roadtrip van maakt. Dan zitten die garnalen ook nog een ganse dag in een bak in de auto.

Als PostNL het weigert, dan zijn er nog andere postdiensten die kunnen helpen.

Alleen is dat zelf leveren weinig realistisch.
Het gaat altijd meer kosten, en je moet ook nog degelijk verpakken, zeker als je er een roadtrip van maakt. Dan zitten die garnalen ook nog een ganse dag in een bak in de auto.

Als PostNL het weigert, dan zijn er nog andere postdiensten die kunnen helpen.

Tja geen verstand van of dit financieel uitkomt. ik weet dat Antje zo levert en heeft bij mij 2 mooie slobbers geleverd. Vond dat zelf ideaal.

Ik koop alleen van de hele grote garnalen. Scampi en dan ga ik na aankoop vliegens vlug naar huis anders ontdooien ze 😀

Tja en daar gaat ie weer geen ervaring met verzenden zit me toch af te vragen hoe jij aan die wijsheid komt.
Maar goed je doet maar en voor iemand die levende have verzend via de gewone pakket post daar kan ik geen respect voor op brengen.
Zo en nu klaar mee.
omdat ik elke week verzendingen doe en geen problemen daar bij ondervind dus wat probeer je nou te vertellen dat je wel ervaring hebt kerel want folgens jouw kan het alemaal niet garnalen krijgen hoofd pijn zij je hahahah

omdat ik elke week verzendingen doe en geen problemen daar bij ondervind dus wat probeer je nou te vertellen dat je wel ervaring hebt kerel want folgens jouw kan het alemaal niet garnalen krijgen hoofd pijn zij je hahahah

Laat het beide los. Iedereen zijn eigen mening/gedachten. Die zijn nu wel duidelijk. Straks iedereen hoofdpijn als ze topic volgen 😀

Misschien wel leuk update wat je keuze gaat worden wat betreft de verzending te isoleren en wat de ervaringen zijn.

Beste leden,
Gezien het grille verloop van dit topic heeft beheer besloten dit topic te sluiten, TS heeft inmiddels tips over het purschuim gekregen waar hij mee vooruit kan, verdere zaken welke besproken worden zijn al veelvuldig aanbod geweest en de meningen daarover zijn dermate verschillend dat het vast nog wel eens aanbod zal komen op een andere / betere manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan