Als je bv geen 50 maar 25% ververst dan moet je de hoeveelheid voedingsstoffen ook daarop aanpassen en dus halveren.
Daarbij ben ik dan toch even nieuwsgierig in hoeverre het osmose verhaal je dosering beïnvloed?
Als je bv geen 50 maar 25% ververst dan moet je de hoeveelheid voedingsstoffen ook daarop aanpassen en dus halveren.
De vraag komt op omdat osmose geen directe invloed zal hebben maar ik doelde ook meer op de indirecte invloed. Osmose heeft namelijk wel invloed op de groei en groeisnelheid van je plantenbestand. Of zie ik dat niet goed?Osmose heeft daar geen invloed op maar dat adviseert men ivm de houdbaarheid van de oplossing.
Ook bij “volle” dosering en 50% wissel kan dat net zo makkelijk.Blijf dan goed het Fosfaat en Nitraat in de gaten houden, als je maar 25% ververst en dus ook maar de helft van de voeding doseert kan het uit de maat gaan lopen.
In theorie (en praktijk) kan je Nitraat en fosfaat nooit hoger oplopen dan het dubbele van wat je toevoegt (bij een volle EI)Ook bij “volle” dosering en 50% wissel kan dat net zo makkelijk.
Fair enough, ik gebruikte al een aangepast recept toen ik terug ging van 50% naar 25% wissel.In theorie (en praktijk) kan je Nitraat en fosfaat nooit hoger oplopen dan het dubbele van wat je toevoegt (bij een volle EI)
Ververs je maar 25% dan reset je de bak niet volledig en daar kan het fout gaan, je kunt dan van het één teveel of te weinig krijgen.
Ik heb daar rekensommen op los gelaten om het zeker te weten, ik was het zelf ook van plan namelijk, de kans op tekorten is het grootst.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.