ben weer lekker bezig zie ik zonder gegevens van de bak en pomp wordt het moeilijk antwoord geven
goed komen ze
bak inhoud 450 liter Colisa 1500 goed beplant met zowel snel groeiers grof blad planten bodem filterzand
pomp eheim prof 3 2078 standaard filter media uitlaat via mee geleverde stromingsbuis
vissen 8 kegevlek barbeel 1 sheri barbeel 1 Diamant goerami 5 Corydoras schwartzi 2 Botia's Yasuhikotakia Morleti
bestand is nog in opbouw
water waarden
ph 7.0
gh 11
kh 6
no3 25
po4 15
ijzer 0,25
no2 0,0
nh3/4 0,0
silicaat 0,0
planten voeding wekelijks 12ml van Aquariumbemesting.nl
co2 uit drukfles
planten groeien prima tot ongeveer halverwege dat bak daarna wordt het minder zie foto
john ben er toch ook bang voor dat ik dode plekken heb in de bak vooral aan de achterzijde zag net tijdens het vissen naar de alg dat het meeste zich voordoet op de planten daar en op de achterruit
RobB zie eerste gedeelte antwoord niet echt handig van mij om dit niet even te vermelden bij deze als nog
Bertus slangen zijn schoon filtermedia ook inname is zo sterk dat de draad alg richting inlaat staat ondanks dat deze in de buurt van de uitstroom zit
pomp zou volgens de gegevens meer moeten leveren als de jbl e1500 maar deze heeft een veel sterkere uitstroming
daarbij opgemerkt de eheim uitstroom loopt via pijpje met gaatjes de jbl via de breedstraalbuis
groet jaap