Wat is er nieuw

Draadalg of......

• Onderwerp starter Onderwerp starter Frank
  • Startdatum Startdatum
F

Frank

Guest
Goedendag,

Heb sinds 1.5 week mijn vision 180 aan staan.

Er zit redelijk wat beplanting in.
De planten doen het goed bak ziet er goed uit.

Er ligt ook een stuk hout in echter hangt daar sinds 3 dagen draadalg aan. Het hangt alleen aan het hout niet aan de planten of iets anders.

Is dit draadalg en wat kan ik doen of gewoon verwijderen en afwachten ???

Bak vision 180
Watertemperatuur 24 graden
Voldoende stroming planten bewegen licht.
Licht staat 10 uur per dag aan
Geen co2 pomp
Voeg elke dag 4ml easy carbon toe ( co2 front a bottle )

Help!!!

Dat het aleen aan je hout hangt is op zich een goed teken, omdat planten dus niet worden aangetast.
Normaal gesproken kun je draadalg eenvoudig verwijderen, bijvoorbeeld door het om een sat�stokje te wikkelen.

Een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden.

In de eerste periode kan het indd wel eens zijn dat algen onbedoeld de kop opsteken. Dat hoeft niet persee op een probleem te duiden je systeem is zich nog aan het settelen.

Het moet nog in �balans� komen hoewel dat feitelijk niet juist is is het wel de meest gebruikte term en begrijpt elke aquariaan wat je ermee bedoeld.

Zoveel mogenlijk verwijderen en in de gaten houden gaat het niet weg of wordt het problematisch zou ik ingrijpen.

Een paar dingetjes om nu even te checken en eventueel gelijk te corigeren. Voldoende stroming is mooi en belangrijk. Echter hoe zit dat met de oppervlakte beweging ? In een planten bak wil je dat (ik iig) minimaliseren een wild bewegend oppervlak maakt het voor de Co2 makkelijker om te
ontsnappen. Not a good thing. In een plantenbak.

10 uur licht is mooi midden in de duur die ik pleeg(de) aan te houden Maar hoeveel Watt/Ltr. Praten we dan over ? Het licht een beetje terug schroeven (zeg naar 8 uur) vermindert ook de vraag naar Co2 en voedingsstoffen. Die in deze fasse vaak nog niet voldoende voor handen zijn.

hier wat fotos.

op de planten zit niets alleen op het hout de lampen die erin zitten zijn.

1 x j5 plant pro 35 w
1 x juwel high lite color 35 w

868428frank_swart_0_85_algemeen_gs.jpg

862958frank_swart_0_85_algemeen_gs.jpg

559863frank_swart_0_85_algemeen_gs.jpg

Dit zie je indd wel vaker in de opstart fase.

Maar gewoon zo doorgaan en het alleen verwijderen van het hout ? En afwachten

Of raad je aan wat anders te doen.

Voor nu zou ik dat indd doen. En eens kijken naar de oppervlakte beweging.

Voor de toekomst wat heb je in je hoofd ? In een echt plantenpakhuis ontkom je vaak niet aan Co2 en plantenvoeding.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan