Wat is er nieuw

Draadalgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter NickdeB
  • Startdatum Startdatum
N

NickdeB

Guest
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik veel last van groene draadalg, deze zitten voor 70% op de stengels van de zuid amerikaanse waterlelie.

KH en GH zitten rond de 2.0
De PH zit meestal rond de 6.0

Ik voeg 24 uur per dag Co2 toe met een Co2 installatie. Sinds kort voeg ik ook vloeibare co2 toe van easy life. Ik probeer de algen met de hand te verwijderen maar de volgende ochtend zijn ze er weer. Mijn lampen staan aan van 10.00 tot 23.00.

Nick

24 uur per dag is niet goed. Kan zelfs dodelijk zijn voor je vissen.
Het beste voeg je co2 toe, wanneer de verlichting brand.
Wat is de no3 waarde?

Maar het is misschien een bio co2.

Die zijn niet uitgerust om af te leggen...

Tuurlijk wel, slang naast de bak 😉

13 uur verlichting is ook wel lang hoor.
Hoeveel mg co2 heb je nu dan per liter??

Nou de Co2 die werkt met een computer, dus ik heb de PH ingesteld op 6,00 en dan voegt die steeds Co2 toe om de PH waarde aan te houden. Doordat de hardheden zo laag zijn mag er best veel Co2 bij geloof ik. Ik heb de verlichting nu iets terug gebracht? naar 9 uren. Zou dit kunnen helpen? Hoe kan ik de hoeveelheid C02 berekenen? ik heb 330 liter water en de bellen staan op 1 per 2 seconden

Ja want door minder verlichting iser minder vraag naar voeding en dan heb je minder snel tekorten.
De co2 kun je berekenen aan de hand van de ph en de kh. Ik heb een bak van 125 liter en daar geef ik 1 bel per seconde en in de 200 literbak 2 bellen perseconde. Maar ja dat hangt af van wat je wil bereiken enwat de waarden zijn.
Dus als jij de kh weet dan kunnen we zo zeggen wat de co2 is.

Eh ik zie net je kh van 2 staan. Dan is de co2 rond de 60mg en dat is erg hoog hoor. Meeste mensen hebben de helft nog niet eens.
Die vloeibare co2 geven met co2 is zinloos. Gewoon co2 is voldoende.
Zitten die algen alleen vlak onder het oppervlak op de stengels of ook onder het midden van de waterkolom??
Kun je mss een foto plaatsen??

Vaak is de oorzaak co2 gebrek maar dat kan niet met jou waarden. Is er voldoende stroming of zitten die stengels toevallig in een zgn "dode" hoek??

852671nickdeb_0_82_nr5.jpg

Dit is een foto van 3 weken terug, indeling en de planten zijn hetzelfde, als je goed naar de lelies kijkt zie je daar ook al de groene algen slierten aan de stengels zitten, nu zijn die echter 10x zo lang en omvangrijk....... :S

Ik gaf ook de vloeibare omdat erop stond dat het hielp tegen algen en gebruikt kon worden met "normale c02" en omdat ik las dat co2 soms niet de hele bak bereikt dus dacht misschien gaat dit helpen. De algen zitten vrij hoog, echt onderin de bak niet. vanaf het midden tot het wateroppervlak eigenlijk. Ook alleen de langste bladeren van de zwaardplanten zijn aangetast. De stroming komt van links (1 uitstroom en filter is 1500 liter per uur) en staat gericht naar rechts, ik snap er compleet niets van maar ik kan wel janken om die algen, het verpest de hele bak

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan