Dressoir leenbakker trevor


Met zulke poten zou ik het persoonlijk niet aandurven.
Zou zowiezo iets van versteviging maken.
 
Die kast lijkt me idd niet erg geschikt om ruim 400 kilo op te zetten, allereerst heb je ondersteuning in het midden nodig (onder de twee staande planken)
 
Dat is een behoorlijke plas water op een kastje wat er niet voor gemaakt is... Houten frame erin bouwen en zeker extra poten eronder zetten. Zal er niet mooier op worden.
Ik denk dat je zomaar 450 kilo op de kast hebt staan...
 
inderdaad extra poten wilde ik gaan maken onder de kast, en ik zat er aan te denken om nog staal aan de binnenkant te maken door middel van hoekprofielen in de hoeken te schroeven zodat de kast zijn industriële waarde behoud.
 
Dat zou ik dan maar snel doen, voor je het weet is de boel krom en sluiten laden en deuren niet goed meer, zonde van de dure kast.

En de poten dus direct onder de staande planken links en rechts naast de laden (ook aan de achterzijde)
 
Zou er een plint onder maken , voor en achter. en op zij. Dat je volle dracht heb.


Al er 1 tegen aan valt. brrrrr.
 
Ook dat kan ja.

Ja een klein zetje en de pootjes knakken om, een paar schoren zou ook welkom zijn
 
Ik zou in elk geval de binnenkant en d de onderkant van de kast op zoveel mogelijk plekken versterken...

Kasten die kraken met zoveel water erop zou ik niet vertrouwen
 
Als jij 1 been kwijt ben sta je ook wankel/

Dus in het midden versterken. tegen doorzakken.
Ik zou zo onder op in het midden een lange plank maken, waar de kast op rust.
 
Op dezelfde pagina staat de juiste kast ook aangegeven. In het bijschrift gaf ik al aan te kiezen voor een bijbehorende kast....
Excuses. Ik zag enkel de advertente van je link. Als 101 x...x.....
 
Hoe kom je erop om deze kast te gebruiken op deze manier? zou het niet aandurven!
 
De getoonde kast was alleen een voorbeeld van Ben, als eventuele vervanger voor het Leenbakker meubel (en dan in de juiste breedte uiteraard)
 
Goed nieuws

inmiddels de kast helemaal uit elkaar gehad wat er aan gebeurd is.
8 poten bij de kast onder
overal metalen strips of hoekprofielen van 3 mm dik in de hoeken geplaatst
2 stalen strips van 3mm in de vorm van een kruis op de achterkant geplaatst

kortom de kast is nu flink verstevigd het aquarium staat er nu op met de hardscape en de bodem er in en nog geen kraakje gehoord
 
Heb je de kast binnenin ook versterkt?
Leeg weegt je bak misschien 50-80kg, maar daar komt nog dik 300kg bij.
Dus rustig vullen.
 
Heb je de kast binnenin ook versterkt?
Leeg weegt je bak misschien 50-80kg, maar daar komt nog dik 300kg bij.
Dus rustig vullen.
 

Terug
Bovenaan