Wat is er nieuw

Drijfplant-centrifuge, hoe oplossen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mieka
  • Startdatum Startdatum
M

Mieka

Guest
Mijn Lido 120 met intern Juwel filter draait sinds enkele dagen.

Alleen worden de drijfplantjes op een bepaald punt in het aquarium steeds onderwater gedrukt door de stroming van het filter.
Als ik de uitstroom verander worden ze plat gedrukt tegen de voorruit van het aquarium.
Dan haken ze in elkaar en zinkt de helft gedeeltelijk onderwater.
Bovendien lijkt het ook niet mooi, op beide manieren niet.

Hoe lossen jullie zo iets op?

Ik las iets over een stukje visdraad en twee zuignapjes met ring en zo een stukje afzetten.
Maar daar gaan de drijfplantjes toch overheen ? ( over het visdraad).
Bovendien krijg je dan weer dat ze elkaar gaan ophopen/overlappen op een bepaald punt, waardoor alles in elkaar gehaakt/geduwd wordt en dat is ook weer niet de bedoeling.

Maar als ze dus niet over de hele oppervlakte kunnen drijven, is dat niet slecht voor ze?
Dan krijgen ze minder stroming,...worden de blaadjes dan niet geel enz. ?
Zou een beetje zonde zijn als dat zou gebeuren namelijk.

Geen probleem. Idd een draadje spannen tussen twee napjes en dan gaat het goed hoor. Heb ik zelf nu ook.
Je hangt de draad net iets boven het wateroppervlak de blaadjes komen er dan tegen aan.

Timmermans80 zei:
Geen probleem. Idd een draadje spannen tussen twee napjes en dan gaat het goed hoor. Heb ik zelf nu ook.
Je hangt de draad net iets boven het wateroppervlak de blaadjes komen er dan tegen aan.

Maar als door de stroming alle drijfplantjes op een kluitje gedrukt worden.....dat is ook weer niet de bedoeling.
Of valt dat wel mee?

Dit is hoe ik het eigenlijk zou willen:

( Snelle schets gemaakt).

Krijg ik op deze manier geen ophoping van drijfplantjes, omdat ze door de stroming allemaal dezelfde kant uit willen?

De stroming loopt vanaf de uitlaat ( tegen de achterkant van het aquarium), in tegengestelde richting.
Dus als je de klok voor je hebt, loopt de stroming van 12 naar 11, van 11 naar 10,...van 10 naar 9,.... van 9 naar 8,.... en zo het cirkeltje ( de klok ----in tegengestelde richting----) rond.

251186_0_82_schets1.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan