Drijfplant met korte wortels


Gezocht:
Drijfplant met korte wortels.
Tips en ideeën zijn welkom.

Einde van dit bericht.

Ik begrijp dat je het kort wil houden, maar kort lijkt mij in dit geval onduidelijk.

Misschien helpt het als je aangeeft waarvoor je het wil toepassen.

En wat je onder kort verstaat.
 
Ik begrijp dat je het kort wil houden, maar kort lijkt mij in dit geval onduidelijk.

Misschien helpt het als je aangeeft waarvoor je het wil toepassen.

En wat je onder kort verstaat.
Drijfplanten voor in het aquarium ;). En met kort bedoel ik maximaal 5 cm.
 
Drijfplanten voor in het aquarium ;). En met kort bedoel ik maximaal 5 cm.

Duidelijk verhaal. Eendekroos :)

Ps alvorens het toepassen van eendekroos eerst de gebruiksaanwijzing goed doorlezen. Met name het onderdeel met het kopje:
Pas op, je komt er nooit meer af.
 
Dat is waar ik heb het ook in het verleden gehad kwam er maar niet van af en hoe het er in kwam is mij tot nu nog steeds een raadsel
ik heb het er zelf niet in gedaan
 
Max 5 cm, dan zou ik zeggen Limnobium laevigatum of Amazone Kikkerbeet, worden de wortels te lang trek je deze er gewoon vanaf.
 
Salvinia natans is een goede optie zoals John al aangaf.
De wortels worden hier niet langer dan een cm of 4 en is makkelijk te verwijderen wanneer het teveel wordt in tegenstelling tot eendenkroos.
 
Ik heb ook het Mosselplantje en het Drijfbamboe en daar kun je de wortels prima van bijknippen.
 
Ik zou niet bepaald zeggen dat het mosselplantje korte wortels heeft, die van mij had wel eens wortels van 60-70cm. Als je korte wortels zonder extra werk wilt is Salvinia natans de enige optie.
 
Ik zou niet bepaald zeggen dat het mosselplantje korte wortels heeft, die van mij had wel eens wortels van 60-70cm. Als je korte wortels zonder extra werk wilt is Salvinia natans de enige optie.

Klopt en daarom zei ik ook al dat je ze wel makkelijk kan bijknippen. Dat doe ik wekelijks ook met de Drijfbamboe ;)
 
Mijn vrouw had het laatste woord. ;)
Die bollen heb ik nu, maar die woekeren en blijven als ze een keer in de stroming komen zitten overal stukken vast.
Kroos kan je weg krijgen, maar dat heeft een lange adem nodig, zelf heb ik het uit mijn 200x60x60 gekregen, door steeds minuscuul te verwijderen, ik gebruik daar een theezeefje voor en steeds alle andere drijvers weghalen en goed afspoelen.
 
Herkenbaar Ton en dat heb ik ook weleens zo opgelost maar je bent er vaak wel even zoet mee en ik ben dan ook geen fan van kroos.
 

Terug
Bovenaan