Drijfplanten die bestand zijn tegen tl buizen (niet verbranden)


B

BettaFish96

Guest
Hoooi,

Ik zoek voor mijn 'toekomstige' betta drijfplanten en had de vorige keer salvinia maar dit verbrandde..
Welke raden jullie aan?
 
Verbranden of verslijmen? Belangrijk verschil.
Verbanden komt veelal door vocht (condens) op de bladeren en met de warmte van lampen gaan ze dan verbranden. De oplossing is dan iets doen aan de condens, niet per se een andere soort drijfplanten.
 
Verbranden, de verkoper waarschuwde al dat het kon gebeuren door de dichte kap en de tl buizen die er dichtbij op schijnen
 
is Limnobium laevigatum wat?
 
Limnobium doet het bij mij prima in de bak van de betta (wat warmer water). In de andere bak doet de Pistia het super (wat koeler water). Ik weet niet of het aan de temperatuur een factor is maar dit is wat ik zie, als ik de planten tussen de bakken uitwissel is het allemaal zo kapot.
Van de Limnobium zie ik af en toe wat blad wat kapot gaat door de condens, bij de Pistia eigenlijk niet. Salvinia wilde het bij mij ook absoluut niet doen.
Drijfplanten is volgens mij vooral een beetje uitproberen en kijken wat het wel/niet doet.
 
Oke dan probeer ik limnobium
 
Vorkjeskruid groeit boven water en onderwater , groeit goed en is mooi
 
Drijfbamboe is ook een leuke drijver. Dat is de Hygoryza Aristata meende.
 
Salvinia verbrande bij mij nooit. Maar Limnobium laevigatum wel.
 
Komt idd door de condens.
Dat heb je dan weer door een tegroot verschil in temperatuur tussen de woonkamer en het water.
Dus ofwel water minder warm of woonkamer warmer. Dan zal je minder condens hebben.
Of de kap een deel open laten. Kan ook.
 
temp kamer: 20
temp bak: 22

luikje heb ik dicht ivm de katten
 
hmm, dan zou de condens toch moeten mee vallen?
Ben je zeker dat ze dan wel verbranden en niet gewoon afsterven door onevenwichtige bemesting of zo?
 
Kap open voor een Betta zou ik ook niet doen, ze ademenen ook lucht boven water en daar mag het temperatuurverschil niet te groot zijn, tevens zou ik voor een Betta zeker de bak op 25 graden zetten. 22 is te koud voor ze.
 
Dat van koude lucht voor betta's en goeramies is toch wat achterhaald vind ik.
Maakt helemaal geen verschil voor ze.
 
Nee hoor. 22 graden met zomerse opwarming is prima.

En of dat temperatuur verhaal nu achterhaald is of niet, de kap eraf wil je niet want het zijn geoefende springers (ja, ook langvinnigen)
 
Dat is natuurlijk een ander verhaal :)
 
Mascha&Ivo zei:
Nee hoor. 22 graden met zomerse opwarming is prima.

En of dat temperatuur verhaal nu achterhaald is of niet, de kap eraf wil je niet want het zijn geoefende springers (ja, ook langvinnigen)

Zucht, is er uberhaupt nog wel ergens informatie te vinden die klopt? Wordt er af en toe wel een beetje moedeloos van eigenlijk.
 
Je zou ook de waterstand wat kunnen verlagen.
Salvania zal het namelijk lager volhouden dan andere soorten bij die lage temperaturen..
 
Het verbrandde echt... heb ergens nog wel een foto hier op het forum

2lj3i3l.jpg
 
Ik heb ook braziliaanse klimop en die verbrand niet
 
Die kun je ook laten doorgroeien aan het wateroppervlak
 
vinden betta's dat ook goed?
 
Je kan braziliaanse klimop zelfs als drijfplant inzetten, hoeft niet perse in de bodem nl.
 
Erik1974 zei:
Mascha&Ivo zei:
Nee hoor. 22 graden met zomerse opwarming is prima.

En of dat temperatuur verhaal nu achterhaald is of niet, de kap eraf wil je niet want het zijn geoefende springers (ja, ook langvinnigen)

Zucht, is er uberhaupt nog wel ergens informatie te vinden die klopt? Wordt er af en toe wel een beetje moedeloos van eigenlijk.
De laatste jaren zijn heel veel oude inzichten veranderd. Vooral de laatste 10 jaar is dat het geval.
 
Soms is zelf eens uit proberen vaak al een verrijking. :)
Al kom je dan vaak eens met uw kop tegen een muur terecht...
 
Heb op mp drijfplanten gevonden voor 8cent ps dus probeer dat wel.
 
Limnobium Laevegatum.
Groeit bij mij in alle bakken, OOK bij Malawi. !!. gooi ik steeds een handvol weg.
 
Gooi maar naar mij :p
 
:p, zeg maar als u weer een handje weg gaat gooien. In ruil voor iets lekkers voor Boris
 
Da's helemaal geen verbranding hoor..
 
Vertel
 
Het zijn de volgroeide planten die hun herfstkleuren laten zien..
 
oh
 

Terug
Bovenaan