Drijfplanten vast onder glasplaat


DenDaFF

Well-known member
Lid geworden
12 november 2018
Berichten
222
Leeftijd
41
Hoi,

Ben ik de enige of zijn er nog van jullie waarbij de drijfplanten vast komen te zitten onder de glasplaat net boven het wateropvlak?
Zo ja, hoor ik graag wat jullie hiertegen gedaan hebben :)
Wat ik zelf al heb gedaan:
- rietjes aan mekaar, maar vind ik geen zicht.
- water laten zaken, maar dan zit men instroom niet volledig onder water dus ook geen optie.
- visdraad spannen weet ik dan weer niet of zo veilig is voor de vissen?

Thx!
 
Is het waterniveau iets verhogen geen optie?
 
lucht slangeltje in een rondje buigen en dan aan elkaar vast maken kun je daar drijf planten in houwen
 
Hey,

Het gaat over het stuk glas waar de rode pijlen naartoe wijzen. Hierop is het glas verlijmt waarop de lampen liggen. Water kan hierdoor niet veel hoger.
Kleine drijfplanten raken er vast onder omwille van de stroming.
hopelijk is dit wat duidelijker :D

JAqSRes.jpg


Aarf,
DenDaFF
 
Iets meer water in de bak en het is goed toch, gaat om een cm denk ik? lampen kun je dan ook iets hoger leggen.
 
een optie om dat nog eens te proberen, bedankt.. Waterniveau staat nu gelijk met bovenkant van dat stuk glas dus veel hoger lukt niet, kleine drijvers gaan er zo alsnog gewoon onderin. (Instroom in bak staat aan 2 kanten recht naar voren gericht).
Misschien eens proberen met limnobium, had tevoren Salvinia natans, wat een klein plantje is.

Andere suggesties ook nog welkom. Iemand ervaring met visdraad en het al dan niet verstrikt geraken van grotere vissen bv?

Aarf!
 
Limnobium is ook behoorlijk laag hoor, wel groter maar toch behoorlijk plat.

Draadje spannen geeft wel een risico denk ik, anders een strookje plexiglas haaks tegen die strip plakken zodat ie net onder water zit, alleen ga je dat wel zien.
 

Terug
Bovenaan