Wat is er nieuw

Drijfplanten

bertgeitz

Active member
Lid geworden
12 mei 2020
Leeftijd
59
Als het goed is komt mijn nieuwe aquarium morgen. Nu heb ik vraag over planten. Ik wil ook graag drijfplanten want ik lees dat dit heel goed is. Maar moet ik eerst gewone planten nemen en dan na aantal weken drijfplanten of kan je gelijk drijfplanten nemen tijdens inwerken aquarium?

Je kunt gelijk drijfplanten nemen.

Je kunt gelijk drijfplanten nemen.

Thanks en dan beginnen met uur of 6 verlichting en langzaam dat opbouwen?

Thanks en dan beginnen met uur of 6 verlichting en langzaam dat opbouwen?
Zo heb ik het wel gedaan maar ik heb simpele bakjes ;))
De lichtexperts hier op het forum kunnen je denk ik beter adviseren.

Ik begin altijd met de normale verlichting maar je moet er wel rekening mee houden dat je dan ook voldoende voeding in het water hebt voor de planten. Door de opstart krijg je vaak nh3/4 en dat kan soms een boost voor algen geven. Ik zou minimaal met 8 uur starten.

Heb langzaam de lichtintensiteit verhoogd maar kwam uit een drystart. Daarnaast krijg je snel algen bij het verhogen van je licht intensiteit aangezien je alles gelijk moet verhogen (co2 etc)

Waarom zou je in hemelsnaam met een lagere lichtduur starten? die planten zijn allang gewend aan de langere verlichtingsduur, en algen krijg je toch wel tijdens de opstart, kans als je te kort de verlichting zet dat je planten gaan verpieteren

Algen tijdens de opstart hoeft niet hoor zolang je maar voldoende voeding vanaf de opstart voor de planten ter beschikking hebt.

Ik ben gek op drijfplantjes, gewoon te veel voordelen voor de waterkwaliteit, belichtingen schuilplaats
Pistia heet de goeie, wel niet verwarren met eendenkroos al zijn het wel neefjes, altijd wel ergens gratis op marktplaats te vinden

Kijk es wat een mooie flow..

P1040354.JPG

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan