Wat is er nieuw

drijfplanten

• Onderwerp starter Onderwerp starter ricky14
  • Startdatum Startdatum
R

ricky14

Guest
hallo 😀
ik heb sinds vandaag drijfplanten in mijn aquarium, het zijn salvinia natans.
alleen hoe houd ik deze planten op hun plek? :help:
ik heb de drijfplanten er al in zitten, maar ze worden nu door mijn aquarium gelanceerd door de uitstroom van de filter.
is dit niet stressverwerkend voor de vissen??
hoe houd ik de planten op hun plek??

Rick ik heb je al gezegd op school: visdraad met zuignapje of rietjes in elkaar schuiven. Of zoals ik heb gewoon iets meer water erbij dan komt het tegen de middelbalk aan.

Dat inderdaad..
Verder kun je ook spelen met je uitstroom natuurlijk, dat je die anders richt.

Als ze te hard door de bak gaan dan zijn de genoemde opties prima. Met wat minder stroming zullen ze zo drijven dat het verder geen kwaad kan.
Maar ja, bij een te harde stroming dan is het wellicht zo dat ze te hard gaan en niet netjes in de rondte.
Het is een kwestie van proberen denk ik.

Ik heb andere drijfplanten ( Limnobium laevigatum), maar heb net zoals jij de Rio 180.

Ik heb de uitstroom van het interne filter tegen de achterwand staan.
In de andere hoek heb ik een 2de intern filter draaien.
Ik gebruik geen zuignappen of visdraad voor de drijfplanten.
Maar heb wel een stuk hout boven in vast gemaakt aan de stabilisatie-strip, waardoor de planten meestal keurig aan de linkerkant blijven.
Soms drijven ze wel eens door de hele bak heen, maar dat gaat in elk geval niet super snel of zo.

Nu wil dat misschien niet altijd zeggen dat dat bij een ander ook zo zal werken, omdat er vaak verschillen zijn, maar wie weet heb je er wat aan 🙂

Je kan altijd even in mijn foto-album kijken ( zie link onder in mijn onderschrift), om te kijken hoe ik het heb wat betreft filter en de drijfplanten.
Wie weet zitten er ook nog leuke idee�n voor je tussen bij de foto's 🙂

Zora zei:
Ik heb andere drijfplanten ( Limnobium laevigatum), maar heb net zoals jij de Rio 180.

Ik heb de uitstroom van het interne filter tegen de achterwand staan.
In de andere hoek heb ik een 2de intern filter draaien.
Ik gebruik geen zuignappen of visdraad voor de drijfplanten.
Maar heb wel een stuk hout boven in vast gemaakt aan de stabilisatie-strip, waardoor de planten meestal keurig aan de linkerkant blijven.
Soms drijven ze wel eens door de hele bak heen, maar dat gaat in elk geval niet super snel of zo.

Nu wil dat misschien niet altijd zeggen dat dat bij een ander ook zo zal werken, omdat er vaak verschillen zijn, maar wie weet heb je er wat aan 🙂

Je kan altijd even in mijn foto-album kijken ( zie link onder in mijn onderschrift), om te kijken hoe ik het heb wat betreft filter en de drijfplanten.
Wie weet zitten er ook nog leuke idee�n voor je tussen bij de foto's 🙂

bedankt voor je reactie! alleen jammer genoeg kan ik mijn uitstroom niet tegen de achterwand richten 🙁 mijn achterwand is namelijk te dik, dus ik kan de uitstroom niet zo draaien dat hij tegen de achterwand blaast....

Ik heb zelf mijn uitstroom laag zat gericht zodat er bovenin zo goed als geen stroming is.
Plantjes blijven mooi op hun plek en de goeramis en eques hebben mooi een rustig stukje om lekker te hangen.

Jornoo zei:
Rick ik heb je al gezegd op school: visdraad met zuignapje of rietjes in elkaar schuiven. Of zoals ik heb gewoon iets meer water erbij dan komt het tegen de middelbalk aan.

Tegen de middelbalk???
Om het water zo hoog te doen?

GewoonJoey zei:
Ik heb zelf mijn uitstroom laag zat gericht zodat er bovenin zo goed als geen stroming is.
Plantjes blijven mooi op hun plek en de goeramis en eques hebben mooi een rustig stukje om lekker te hangen.

oke, ga ik proberen! maar heb je dan onderin je bak geen harde stroming??

Ik hou hem altijd tegen de max streep aan.
Zal denk ik wel een reden moeten hebben toch ( max streep )

Je kan ook visdraadje om de plant en dan op je stabilisatie balk plakken met zuignap.
Of draadje aan plantje en dan knoopje in leggen ook om stabilisatie balk.

ricky14 zei:
GewoonJoey zei:

Nee valt mee.
De stroming gaat gewoon hetzelfde alleen heb je bovenin een minder harde stroming omdat de uitstroom onder het wateroppervlak zit.

GewoonJoey zei:
ricky14 zei:
GewoonJoey zei:
7

Nee valt mee.
De stroming gaat gewoon hetzelfde alleen heb je bovenin een minder harde stroming omdat de uitstroom onder het wateroppervlak zit.

ik heb het veranderd, ik heb de uitstroom wat meer naar beneden gericht, nu is er op het wateroppervlak haast geen stroming meer, en hangen de drijfplantjes rustig te drijven op het water

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan