Wat is er nieuw

Drijfplanten

• Onderwerp starter Onderwerp starter MelissaDylan
  • Startdatum Startdatum
M

MelissaDylan

Guest
Hallo,

Ik heb al wel vaker verschillende soorten drijfplanten gehad, maar uiteindelijk gaan ze bij mij allemaal dood (ze verdwijnen langzaam).

Ik heb wel en geen co2 toegevoegd, temperaturen gehad tussen 21 en 26. Zure en minder zure bakken, nergens houden ze het vol.

Welke drijfplanten zijn makkelijk en hoe kan je ze het best verzorgen?

Veel drijfplanten kunnen niet tegen de condensvorming in de lichtkap.

Limnobium laevigatum is een redelijk sterke soort

Ook kan het zijn dat de drijfplanten te dicht onder de verlichting zitten waardoor ze veel te warm worden (verbranden).

Of geen voeding voor de planten.
Doen ze het ook niet.

Ik denk dat het bij mij te maken heeft gehad met verbranding, hier heb ik al eens eerder over gedacht. Kan je hier iets aan doen in de trend van minder lichturen? Of moet er echt afstand komen, dit is natuurlijk lastig met een vaste lichtkap erop?

waterstand verlagen

Jep dat dacht ik al, alleen dan komt de waterstand tot onder de rand van de kap (kleine rand) en dat vind ik niet mooi.. dus het wordt kiezen of delen.

Of de bijvoorbeeld klep een stukje open laten zodat de condens weg kan.

Bij mij hangen de buizen ook 5-6 cm boven het water,hoor.
Nergens geen last van.

Salvinia natans doet het bij mij erg goed, ik moet iedere week wel wat weggooien.

Bij mij doet deze het in de ene bak wel goed en in de ander niet. Veel licht en voeding waardeert deze plant wel.Vocht daarin tegen weer niet ivm het verbranden van het blad.

Het kan ook zijn dat de visjes de wortelen op knabbelen, dan gaat de plant ook dood. (Bij mij het geval)

Mijn eendenkroost, kroosvaren,waterhyacint en watersla doen het zeer goed, en worden niet verbrand bij mij.

MaFlodder zei:
Salvinia natans doet het bij mij erg goed, ik moet iedere week wel wat weggooien.

Niet stuk te krijgen inderdaad 🙂

Limnobium laevigatum deed het bij mij 5 jaar ontzettend goed. Sterke plant in mijn ervaring.
Al hoewel, sinds ik er 15 japonica garnalen in had, is er nog meer ��n plantje van over haha.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan