Wat is er nieuw

Drijfplantjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jensw
  • Startdatum Startdatum
J

Jensw

Guest
Hallo,

Ik wil in mijn aquarium drijfplantjes gaan houden.
Deze wil ik gaan gebruiken voor mijn dwerggourami's.
Ik heb mijzelf laten vertellen, dat drijfplantjes goed voor ze is en dat ze ervan houden.

Wat raden jullie mij aan?

Moet ik juist kleine drijfplantjes hebben of grote met veel wortels.

Informatie over mijn aquarium:

Juwel rio 125, l*b*h, 80*35*50
Vol met kienhout en een voedingsbodem.
Veel jonge planten.

10 roodneuszalmpjes
10 kegelvlekbarbelen
2 colisa lalia
2 colisa chuna

Welkom op het forum Jensw! Ik heb persoonlijk niet veel verstand van gourami's, maar als ik het me goed kan herinneren houden ze van lange wortels om lekker in te hangen. Denk hierbij aan Limnobium laevigatum. Ik waarschuw je ook alvast voor het volgende: Er gaan reactie's volgen van mensen die vinden dat je vis bestand niet helemaal perfect is. Roodneuszalmen zitten liever groter bijvoorbeeld. Maar dat laat ik aan de anderen over 😛 Veel plezier op het forum! 😉

Welkom,Jens,op het Forum.

Welkom op het forum Jens!
Ik heb hier een trio honing goerami's zitten. In eerste instantie had ik er Salvania natans in drijven, maar daardoor kreeg ik problemen met mijn waterwaarden. Het zijn echte nitraat vreters! En het mannetje ging alle wortels eraf bijten.
Nu heb ik er Limnobium in drijven en dat gaat stukken beter! Niet alleen de goerami's vinden de lange wortelen fijn, maar ook de boraras brigittae en corydoras pygmaeus.

Ik zou zeker voor een drijfplant gaan met lange wortelen. Pistia stratoptes is ook een erg mooi plantje. Wel rekening mee houden dat dit plantje slecht tegen condens kan en ook een nitraat vreter is.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ervoor gekozen om Limnobium te bestellen.
Deze heeft grote mooie wortels voor de gourami's om in te schuilen.

Als ik het ontvangen heb, ga ik kijken wat de resultaten en de effecten op mijn aquarium zijn.

Goede keus Jens, kijk wel uit voor condensdruppels wordt het plantje bruin van.

He jensw, wil je jou bevindingen delen dan? Was ook aan het denken om die plant te bestellen, een recensie van jou wil ik wel lezen dan 🙂

Ik heb vrij weinig problemen met het condens met dit plantje hoor. Groeit snel genoeg, met 2 weken was mijn portie al verdubbeld 🙂
De slechte blaadjes haal ik er alleen af en toe af

Hey Bumblebiekje,

Ik laat weten wanneer ik mijn plantje heb ontvangen.

En wat mijn bevindingen zijn van het plantje.

Je hoor nog van mij.

Heb er weinig last van,van condens. jens

Mijn drijfplanten hebben ook geen problemen met condens.

Ik heb mijn drijfplantjes al een paar dagen in mijn aquarium zitten en dit zijn mijn bevindingen.

De gourami's vinden het heel fijn, ze zijn veel actiever en meer te zien in het aquarium als voorheen.
Het grootste mannetje van de gourami's is al met allerlei planten en mossen iets in de drijfplantjes aan het bouwen.
Waarschijnlijk is hij een nest aan het bouwen voor zijn vrouwtje, maar dat weet ik niet zeker.

Voor mijn gourami's zijn de drijfplantjes een goede aanwinst geweest, ze zijn veel mooier, actievere in de bak.

Zo,Die zijn ook weer tevreden.

Ik ben blij dat je er blij mee bent. Moest je na bestelling lang op je plantjes wachten? Waren de plantjes mooi groen en was het een grote portie die je gekregen hebt? Zijn ze mooi? Foto? Hehehe, ben niet nieuwsgierig voor de rest hoor 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan