dringende vraag


patty776

Well-known member
Lid geworden
4 januari 2015
Berichten
2,313
Locatie
Noord-Brabant
ik heb gisteren 6 hara jerdoni's gekocht en deze had ik in mijn aqua60 geplaatst nu kwam ik er vanmorgen achter dat deze lekt de betta jongen die erinzitten heb ik al onder gebracht in een van de andere uitgroeibakken maar daar zitten al cory's in dus daar wil ik ze niet bij plaatsen ik heb dan nog de volgende opties

optie 1 60 cm met zandbodem en lage PH waardes omdat ik over turf filter de bewoners daarvan zijn 9 borarasjes 6x pangio khuli koppel ramirezi electricbleu en een x aantal choco garnalen

optie 2 is een juwel vio met akadamabodem een 90 tal CR en CB garnalen als bewoner

optie 3 alsnog in de uitgroeibak plaatsen waar de betta's in zitten smaen met 6 corydoras similis ook hier zit een zandbodem in

wie kan mij op korte termijn een antwoord geven
 
Hmm das een lastige, ik weet niet hoe t mrt kuhli s is, maar ik denk dat ze niet genoeg te eten komen met de toch vrij drukke cory's.

Ze kunnen volgens mij goed lage ph wardes verdragen maar qua temperatuur matchen ze erg slecht met ramirezi's.
Dus ik zou ze for the time being bij de garnalen doen denk ik
 
daar zat ik zelf ook aan te denken daar zullen ze het makkelijkste en het beste aan hun voeding komen is mijn mening
en akadama is toch een soort van klei dit zal hun toch niet beschadigen?
 
In de uitgroeibak plaatsen met de zandbodem, dat garnaal grind zal ze teveel beschadigen
 
erbij vergeten te vermelden dat deze uitgroeibak pas sinds gisteren is bewoond en nu 5 wkn draait dus de bak wordt al in een keer enorm belast door 15 vissen erin ipv 6
 
Die akadama zijn tocb gewoo ronde bolletjes? Ik denk dat dat niet kwaad kan en dat zal niks beschadigen denk ik...
 
akadama is een soort van klei bolletjes die wel wat zachter worden
 
Oh oke, dan denk ik dat het wel kan. Zijn wel heel gevoelig visjes dus vandaar mijn twijfel.
 
tja maar als je binnen 24 uur 2x moet verhuizen heb je eigenlijk al teveel stress dus wilde ik ze zo plaatsen dat ze niet meer hoefde te verhuizen dus heb ik ze uiteindelijk toch maar bij mijn garnalen gezet eens zien wat dat wordt denk dat dit de beste oplossing is
 
Puur uit nieuwsgierigheid, is het goed gekomen?
 
uiteindelijk heb ik ze bij mijn CB en CR in de bak gedaan met akadamabodem blijkt dat ze deze ook wel waarderen ze scharrelen lekker rond en zijn regelmatig te zien dus ben blij dat ik voor dit bakkie gekozen heb
 
Mooi dat het goed heeft uitgepakt je keuze :thumbs:.
 
Mooi! Dankjewel voor je reactie =)
 

Terug
Bovenaan