Denk zo maar dat Dirk het anders bedoelt John 😀
Daar ben je niet alleen in Dirk 😀Als er een voor nitraat maken koop ik hem gelijk.
Denk zo maar dat Dirk het anders bedoelt John 😀
Daar ben je niet alleen in Dirk 😀Als er een voor nitraat maken koop ik hem gelijk.
klopt als een zwerende vinger 😀Zijn de waarden exact? Neen. men dient eigenlijk eveneens rekening te houden met de temperatuur. Respectievelijk hogere of lagere watertemperatuur zal een andere waarde geven. (geloof je me niet, neem de proef op de som, laat aquariumwater opwarmen of afkoelen en doe de test opnieuw)
geloof je me niet, neem de proef op de som, laat aquariumwater opwarmen of afkoelen en doe de test opnieuw
Het is gewoon zo dat de waarden veranderen in functie van de temperatuur.Heeft dat te maken met de hoeveelheid testvloeistof die dan anders is en de hoeveelheid water?
Het is gewoon zo dat de waarden veranderen in functie van de temperatuur.
Stom voorbeeld (eigenlijk niet relevant in deze discussie) Warm water bevat minder zuurstof.
Als deze wijziging voor zuurstof op gaat zal dit wellicht ook voor andere waarden opgaan!
Die 'foutmarge' van 0,5 ml scheelt dus 2 KH 🙂
Als je een beetje googled dan kun je meer dan genoeg kritiek vinden op die meter.
Als je met een fotometer aan de gang wilt is er maar 1 merk dat betaalbaar en goed is...Hanna.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.