Wat is er nieuw

Dubai 100 gezelschap SaskiaP

Honing of diamant, ik wil geen lalia meer omdat ik hier in het verleden wat drama mee heb gehad, en chocolade vind ik ook erg mooi, maar daar is de PH niet laag genoeg en de temp niet hoog genoeg voor geloof ik...

Morgen kijken bij de LFS, en nog even wat onderzoek doen vanavond. Ik moet eigenlijk een paar emmers afhevelen maar moet dat dan doen voordat de goerami's zouden komen, anders schommelt de PH meteen voordat de vissen gewend zijn...

Ik zou dat anders doen,stel je komt terug met vissen. Deze doe je in een emmer,vanuit je aquarium een stuk luchtslang met een niet te vast knoopje.Deze vult langzaam de emmer met nieuwe vis,de waterwaarden worden langzaam 1. Vissen in het aquarium,en morgen verversen.Zo hou je de bacteriedruk een stuk lager,beter voor de nieuwe en "oude" vissen.

Ik laat ze wel overwennen hoor, en laat het vuile water wel uit het aquarium...straks vissen uitzoeken!!

De diamantgoerami's!

diamantgoerami.jpg

Hele goeie keus, ik heb zelf spijt dat ik de spat gourami's heb, want in de winkel kleurde die mooier, maar eenmaal op kleur zijn de diamant gouramies echte schoonheden, de mooist op gourami gebied vind ik :thumbs: Veel plezier ervan!

Mooie gourami's Saskia! 🙂
En tof dat je een foto van je waaier hebt kunnen nemen 😀

Hier zijn ze nog een beetje bleek, eenmaal in de bak echt prachtig, maar nog wel een beetje schuw...hoop morgen wat mooiere foto's te kunnen maken 🙂

Foto's van de bewoners, dit keer niet met een telefoon gemaakt 🙂

Overzichtje:

img_8817.jpg

Nieuwe trots van de bak:

img_8931.jpg

img_8936.jpg

Hij is al een jaar krom, maar leeft nog steeds en is gewoon actief:

img_8820.jpg

Een vuurtje:

img_8831.jpg

Neon Tetra:

img_8850.jpg

Een overgebleven ancistrus:

img_8837.jpg

Althernanthera:

img_8877.jpg

Eet smakelijk:

img_8859.jpg

Nog een overzichtje:

img_8893.jpg

Wauw wat een mooie bak!
Je planten zien er erg mooi uit.
Mooie foto's van je vissen.

Dank jullie wel! Ik ben vooral heel blij met de nieuwe bewoners, de diamantgoerami's. Ze zijn totaal niet schuw en zwemmen lekker de hele bak door. Daarbij zijn ze ook erg 'gezellig' met elkaar. :smitten:

Erg mooie bak! Prachtige goerami's, heb ze in het verleden gehad maar had er helaas weinig geluk mee.

Dank je wel! Ik heb zojuist een bio co2 setje besteld, als mijn easycarbo op is ga ik hiermee aan de slag. Als de biofles dan leeg raakt ga ik over op eigen recept, maar ik ben geen grote knutselaar en zo'n kant en klare set leek me toch wel erg handig.

De diamantgoerami man heeft een schuimnest gemaakt 🙂

Vandaag is de bio co2 set aangekomen, morgen ga ik deze aansluiten. Er is een beetje baardalg opgekomen, vooral in mijn naaldgras. Aangezien de stroming en de voedingsstoffen niet het probleem kunnen zijn denk ik dat er een co2 tekort is, dus de set komt als geroepen.

Ik heb de bio co2 aangesloten, nu afwachten wanneer er wat gaat gebeuren, ik heb nog niet echt een idee hoe ik dit kan zien eigenlijk. Er worden morgen 6 corydoras verkocht, omdat ik nu aardig wat jongen heb grootgebracht die nu een eigen bak verdienen. 🙂 🙂 🙂

Normaal moet je na 48u zeker iets zien, dan komen er normaal al belletjes uit. Ook kan je zien dat er een schuimlaag gevormd wordt bovenaan in de fles. Als je dit ziet is de reactie in de fles bezig. 😉

Ik zie al langzaam bellen komen in de Taifun, alleen ik krijg dat ding niet precies 100% rechtgehangen, waardoor de co2 bovenin een soort van 'ophoopt'. Is dit heel erg? Moet ik gewoon wachten tot bovenin helemaal vol zit met co2 zodat er vanzelf belletjes zullen ontsnappen? Of heb ik het juist niet begrepen?

Die ophoping is bij mij ook een beetje.
Vanaf er te veel vanboven in komt te zitten ontsnapt het vanzelf of je kan er eventjes tegen duwen zodat het ontsnapt. 🙂

Dit is dus geen probleem? In theorie zou het grootste gedeelte van de co2 toch al in het water opgelost moeten zijn?

Nee kan geen kwaad. 🙂
Als je goed ziet naar de belletjes kan je zien dat deze wat oplossen als ze naar boven gaan, dit is de co2 die aan het oplossen is.

De CO2 productie komt nog totaal niet op gang, ik ben niet tevreden over het mengsel. Ik denk dat ik zelf dit weekend een eigen mengsel maak, in de hoop dat dit beter lukt...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan