Wat is er nieuw

Dubai 100 van Fixen

• Onderwerp starter Onderwerp starter fixen
  • Startdatum Startdatum
In memoriam:

Na een kortstondig maar gedenkwaardig bestaan zijn de aquariumbewoners niet meer onder ons.
Dankzij het vervangen van de slangen van het externe filter zijn er blijkbaar gifstoffen in het aquarium gekomen (weekmakers?).
Ik was er al bang voor omdat ik dit al eens eerder had gelezen op het forum. Helaas zijn hierdoor enkele vissen gestorven.
De rest van de vissen heb ik uitgevangen en weggebracht naar een veiliger onderkomen. Het hele aquarium heb ik leeg gehaald (was niet pers� nodig geweest, maar er waren toch al een aantal dingen waar ik me aan stoorde). Binnenkort zal ik weer beginnen met het opnieuw inrichten van het aquarium.
Ik wil in ieder geval iedereen adviseren dat bij het vervangen van waterslangen je ze eerst een week in een bak met water bewaard. Het afspoelen van de slangen was in mijn geval niet genoeg.
Op het moment was de hele ervaring zeer vervelend, maar nu heb ik ook wel weer zin om de boel opnieuw in te richten.

Nu nog een foto en een filmpje vlak voordat de bak geruimd werd.

156857fixen_0_82_dsc_0055.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=H5gujZU ... e=youtu.be

Ik heb overleg gehad met de winkel waar ik de slangen vandaan heb. Hij heeft direct de leverancier gebeld. Blijkt inderdaad dat er wat mis was met de slangen en dat er al meer klachten waren geweest. De leverancier had echter niet bedacht om ook even de winkels waaraan ze de slangen hadden verkocht in te lichten... Uiteindelijk heb ik wel wat kunnen regelen met de winkel zelf. Ik ben nu al weer druk bezig met ideeen voor inrichten. Zodra ik weer begonnen ben zal ik weer wat foto's plaatsen. Ik heb wel wat dingen geleerd van mijn vorige inrichting die ik nu anders zal doen.

Balen man. Ondanks dat de ik bak te fel belicht vond, vond ik de plantengroei en inrichting toch wel erg mooi!

Wat ben je van plan om als volgende inrichting te doen?

Ik denk dat ik nu wat meer met schaduwwerking wil gaan doen met lelieachtige planten zoals de Hydrocleis Nymphoides. Daarnaast (veel?) hout met veel begroeiing zoals javavaren. Ook wil ik weer een stuk zandbodem. Ik zat er aan te denken om nu een kant (1/3 of minder, rechts?) van het aquarium in te richten met zand.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan