Dubai 100 van Killerfish

Afgelopen week de vuurgarnalen toegevoegd die ik her en der nog in wat opvangaquaria had. Netje in de bak en ze er zelf uit laten lopen, om niet alle zooi ook het aquarium in te gooien. De paar albino's zitten ondertussen ook in hun eigen bakkie met mevrouw betta die nog linksboven in deze bak hangt. Gelukkig zijn deze erg nieuwsgierig en waren ze zo gevangen.




edit: totaalfoto helemaal vergeten toe te voegen :stom: Net gemaakt dus verser wordt ie nie :DD Volle verlichting even voor aangezet

20210731_214746.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wauw hele mooie bak geworden!
Wellicht nog een idee voor de mijne voor in de toekomst...
Mooi om te zien dat je Galaxy's zo lekker rond zwemmen in de open ruimte.
Die van mij zitten toch wel heel erg veel tussen de planten en het hout. Ze komen er alleen tussenuit om te eten.
 
Zeer fraai Mike, mooi die panda's zo op de voorgrond. Mooie scape 👍.

Gr. Ed
 
gaat goed zo te zien, een grotere school van dezelfde vis was duidelijk een geslaagde zet! vrolijk geheel zo met de panda's
 
Wauw hele mooie bak geworden!
Wellicht nog een idee voor de mijne voor in de toekomst...
Mooi om te zien dat je Galaxy's zo lekker rond zwemmen in de open ruimte.
Die van mij zitten toch wel heel erg veel tussen de planten en het hout. Ze komen er alleen tussenuit om te eten.
Tnx. Ondanks dat ik best wat verlichting boven de bak heb en eigenlijk geen drijvers zitten ze wel enorm veel voorin. Kan ook te maken hebben met de hoeveelheid schuilplaatsen die ze tussen het groen en hout hebben. Blijkbaar is de bak erg veilig voor ze

Zeer fraai Mike, mooi die panda's zo op de voorgrond. Mooie scape 👍.

Gr. Ed
gaat goed zo te zien, een grotere school van dezelfde vis was duidelijk een geslaagde zet! vrolijk geheel zo met de panda's
Panda's maken de bak echt enorm af! Leuke soort die eigenlijk constant voorin zwemt. Galaxy's deden dit ook toen ze nog maar met +/- 10 waren, deze hebben eigenlijk altijd al voorin de bak gezeten. Dat hebben de nieuwe gelijk overgenomen, gelukkig want had ook de andere kant op kunnen gaan natuurlijk...
 
Erg mooi Mike en de Panda is inderdaad een mooie vis die veel in het zicht zwemt.
 
Het was weer die tijd van de week, moet toegeven dan zo halfvol ook wel heel vet blijft..
20210923_173256.jpg


Maar goed: ene slang eruit, andere er weer in en vullen maar
20210923_173428.jpg
 
Ik blijf dit een hele gave bak vinden! Heel mooi!
 
Had je er gewoon te weinig zand in? Of spoelt het weg bij waterwissels?
 
Vermoed toch wat te weinig zand. Nu is dat ook de voerhoek van de vissen dus dat zal ook niet helemaal meehelpen en vermoedd at de pomp ook langzaamaan het een en ander wegblaast zonder dat het echt opvalt. Eens zien hoe dit blijft gaan, kan wel elke keer meer toevoegen maar het moet toch ergens blijven.
 
Je hebt een schitterende bak ben er jaloers op👍.
Nog een vraag, hoe zie jij de stroming bij de galaxy? Kunnen ze wat dat aangaat veel hebben? In de natuur komen ze in bijna stilstaande wateren voor. Mijn bak word nu aardig vol met kienhout en planten en vond het wel lekker om met een spraybar te werken omdat je dan meer stroming/verdeling heb in je bak dan een normale uitloop. Hoe zie jij dat? Kan dat nadelig zijn voor de galaxys?
 
Tnx! Fijn om te horen. Galaxy's zitten zoals gezegd eigenlijk constant voorin waar ook denk ik wel de meeste stroming is. Heb hier bewust geen spraybar omdat ik het niet mooi vind. Externe filter is 900l/uur en interne unit uit mn hoofd 600l/uur. Wil wel eens een filmpje maken voor je qua stroming en hoe ze zich erin gedragen. Ik heb niet het idee dat ze er echt last van hebben
 
Ok dan heb je rond de 1500 liter bruto op 180 liter? Zelf heb ik alleen extern 900 liter dan verwacht ik ook wel dat dit geen probleem mag wezen. Zie ze bij mij eigenlijk ook geen rustig plekje opzoeken tussen de planten.
 
Gafe bak!

Weet niet hoe je het voor elkaar krijgt, maar het hout en de planten zien er echt gaaf uit!
 
Nog beter in het echt, zul je morgen wel zien!
 
Dit was gisteren nog. Vandaag niet thuis voor betere foto's, die volgen. Guess what they are
20211127_151534.jpg
 
Hasemania nana? nog bleekjes

danio iets ? ook nog bleekjes
 
Bleekjes en jong sws, meer in de richting van de kleine karpertjes
 
Euh…. Visjes? :)
Woohoo! Winnaar!!! Yup en wel de microdevario kubotai. Beginnen al veel meer te kleuren en om die reden vanmiddag een lampenwissel gedaan naar 2x day ipv de day en paarse plantlamp die erboven zat. Bij de galaxy's heel gaaf, maar hier is de daytime toch echt beter om die groene gloed te laten stralen. Filter zoog lucht dus net schoongemaakt, morgen als het water helder is maar wat foto's maken
 
Terug
Bovenaan