Dubai 80 (De Waaierhand)


Little zei:
ben benieuwd haha, of een filmpje ervan ook goed :p
Ik weet niet of dat gaat lukken hoor haha maar ik had wel een filmpje gevonden dat juist hetzelfde is als bij mij in de bak. Kan ik je daar ook mee tevreden stellen? :sorry:
Ik zal wel foto's maken van de verschillende stadia. Dus van zonsopgang en avondverlichting.
 
Hier het langverwachte verslag van de led-verlichting :)

Ik heb dit besteld bij Kitelight:
1 x RGB LED UNIT 52cm/ 30 RGB 5050 TOP LED's = �32,50
1 x AANSLUITKABEL VOOR SMD LED UNITS MET WATERPROOF KOPPELINGEN = �4,95 (2m)
1 x AANSLUIT/ VERLENGKABEL VOOR RGB LED UNITS MET WATERPROOF KOPPELINGEN = �4,95 (2m)
1 x SMD LED UNIT 52cm/ 30x SMD 5050 TOP LED's = �32,50
2 x CLICK-ON EASY MONTAGE SYSTEEM VOOR LED UNITS = �9,80 (voor T5 verlichting)
1 x LED DRIVER -GESTABILISEERD- 100-240V>12VDc 3A/36W = �18,90
1 x EASY TIME CONTROLL, 5 KANAALS LED CONTROLLER VOLLEDIG PROGRAMMEERBAAR via PC, GRATIS USB STICK MET 20 PROGRAMMA's t.w.v. 12,95 = �59,00 (let wel op: ik heb deze gekocht toen hij in promotie stond, ik weet niet of dat het nu nog het geval is)
Samen komt dit neer op 162 euro. Ik had ook nog verzendkosten, deze bedroegen 10 euro. Waarschijnlijk omdat ik in het buitenland woon.

Van voor hangt de SMD en achteraan de RGB. De SMD is 10000K en de RGB weet ik niet. De led balken zijn IP68 Waterproof dus hier hoef je je ook geen zorgen over te maken.
Het verbruik van deze led balken bedraagt 14.4 watt (7.2 watt per balk). De Easy Time Controller verbruikt ook nog eens 1 watt. Dus het verbruik ligt beduidend lager als met de TL-verlichting.

Ik heb deze vastgemaakt adhv de Click-on Easy montage systeem. Dit zijn klemmetjes die je aan je tl-lamp vastmaakt waar aan je je led balk kan aanhangen. Let wel op deze moet je er apart bij bestellen. Bij de led balk zitten wel dubbelzijdige stikkers en klemmetjes met een vijs zodat je de led balken ergens kan tegen vijzen. Ik heb dit niet gedaan omdat ik anders gaten in men kap moest maken.
355822_0_82_134.jpg

619887_0_82_135.jpg

442823_0_82_137.jpg


Alles is aangesloten via waterdichte koppelingen:
781949_0_82_142.jpg


Het is ook nodig dat je verlengkabels koopt. Anders kun je deze niet aansluiten aan de controller omdat de kabels die aan de led balken zitten te kort zijn. Ik heb er telkens van 2 meter genomen om toch zeker te zijn dat ze lang genoeg waren om ze aan de controller te kunnen verbinden.

De balken zijn aangesloten aan de Easy Time Controll van Kitelight zelf. Hiermee kan je met de verschillende kleuren spelen. Er zat een CD bij waarmee je de software om zelf programma's te maken en deze op de controller te zetten. Voor de aansluiting van de ledbalken op de controller moet je de verlengkabels vast maken aan kabeltjes die bij de controller zaten. Aan het einde van deze kabeltjes zijn allemaal losse draden. Deze moet je vast maken aan de verschillende kanalen van de controller.

Foto van de controller:
958239_0_82_138.jpg


De verschillende kanalen:
219136_0_82_139.jpg


Hier is een voorbeeld van de software met een programma:
765429_0_82_ledcontrol_zps4f828a74.jpg


Zoals je kan zien zijn er verschillende kanalen. De eerste 3 zijn voor de RGB en de 4de voor de SMD. De eerste 3 kanalen bestaan uit de kleuren waar uit de RGB bestaat, je kan dus namelijk bijna elke kleur cre�ren. Je kan per half uur je licht instellen. Hier komt de zon op om 9u. Dat betekent dat er tussen 9u en 9u30 de bak rood/oranje gaat kleuren omdat de intensiteit van de kleur rood op 35% staat. Zo ga je de intensiteit van de verschillende kleuren verder verhogen tot dat het dag wordt en de intensiteit van de kleuren terug laten dalen voor de nacht.

Foto's van hoe het bij mij gaat:
Zonsopgang:
728551_0_82_125.jpg


681362_0_82_122.jpg


Overdag (sorry voor de weerspiegeling van het raam :sorry:):
112225_0_82_131.jpg


Nachtverlichting:
442767_0_82_113.jpg


Hier is nog een filmpje waarmee je de verlichting in mijn bak kan vergelijken:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=V0dwuuQJy8g[/video]

Zo ik hoop dat je er een beetje aan uit kunt. Als je nog vragen hebt mag je ze altijd stellen. ;)
 
Wat een techniek, ziet er indrukwekkend uit, maar mij gaat het om de bak zelf, en die is echt schitterend!!!
 
Wow kijk eens aan, thanks,
Hoe doe je die controller programmeren? Usb aansluiten op de pc? Programma bijgeleverd?
Ziet er goed uit. Zal vanavond even checken op de site van kitelight, nu wil ik zeker overgaan naar led
 
astrid j zei:
Wat een techniek, ziet er indrukwekkend uit, maar mij gaat het om de bak zelf, en die is echt schitterend!!!
Bedankt Astrid! :)

Little zei:
Wow kijk eens aan, thanks,
Hoe doe je die controller programmeren? Usb aansluiten op de pc? Programma bijgeleverd?
Ziet er goed uit. Zal vanavond even checken op de site van kitelight, nu wil ik zeker overgaan naar led
Dus je installeert eerste de software op je computer, via de cd-rom die er bijgeleverd is. Dan moet je de controller via een USB kabel aansluiten aan je pc en kan je er programma's op uploaden. Via de USB-stick zet je de programma's die op de USb staan eerst in de software en zo naar de controller. Alles staat duidelijk uitgelegd in de handleiding hoe je alles moet doen. Er staat ook in hoe je zelf een programma kunt maken. Het wijst zichzelf allemaal uit. :)
Als je echt nog specifieke vragen hebt kan je altijd een mail sturen naar Kitelight. Ze antwoorden dezelfde dag nog en hebben een uitstekende service! ;)

Wat me is opgevallen met de led-verlichting is dat men waaierhanden minder schuw zijn geworden en al eens meer uit hun huisjes durven komen. Daar zal ik straks nog een paar foto's van plaatsen. :)
 
Ok,
Maar waarom een rgb en een 10k k? Waarom niet beide rgb?
10k k. Voorkant en rgb achter?
 
Little zei:
Ok,
Maar waarom een rgb en een 10k k? Waarom niet beide rgb?
10k k. Voorkant en rgb achter?

Jep de SMD van voor en de RGB vanachter. Normaal geeft de RGB minder licht als de SMD. Dus daarom heb ik voor een SMD en een RGB gekozen om toch voldoende licht te hebben. De RGB geeft een ander soort licht en zorgt ook voor een betere plantengroei maar dat is bij jou niet van toepassing. :p
Ik hoop dat dit het antwoord is wat je zoekt :juggle:
 
Lol, ik kom uit op 163,60 zonder verzendkosten
Door de controller hoef je eigenlijk geen extra tijdschakellaar er tussen te zetten neem ik aan.
 
Little zei:
Lol, ik kom uit op 163,60 zonder verzendkosten
En ik 162,60 euro zonder verzendkosten haha :p
Dat is raar, heb je juist hetzelfde besteld als ik? Je moet ook oppassen als je de led balken besteld dat je diegene pakt zonder output kabel, die met output kabel zijn bedoeld om met verschillende achter elkaar te plaatsen. Anders heb je de hele tijd een los hangend kabeltje in je bak hangen. :)
 
Jup heb ik, zet eens voor de gein alles in winkelmandje.
Volgens mij is alles iets duurder geworden

Ow zie alleen led driver 1 euro duurder.
De rest is idd zelfde, maar kom ik nog duurder uit, whaha.
Volgens mij is bij jou gratis verzendkosten, dan klopt het wel namelijk

Je kon eigenlijk ook nog een led van 17cm er naast hangen, dan heb je 69cm lang
 
Little zei:
Jup heb ik, zet eens voor de gein alles in winkelmandje.
Volgens mij is alles iets duurder geworden
Idd ik heb nu ook 163.60 euro staan...
De voeding is met 1 euro opgeslagen zoals je al vermeld :p
Mijn verzendkosten bedroegen 10 euro dus in het totaal had ik 172.60 euro moeten betalen.

En van die 17cm extra kon ik wel doen maar dan weet ik niet hoe ik deze zou moeten monteren/vastmaken.
 
Ok,
Duidelijk.
Heb je in de middag 100% staan? Of is 80% al eigenlijk genoeg...
Ermee gespeeld?

Extra klemmen, een met aansluit snoer en de andere zonder snoer als eind. Denk ik

Hoe je alles moet aansluiten op de controller snap ik niet helemaal, welke kanaal etc, maar staat vast wel in de handleiding.
 
Little zei:
Ok,
Duidelijk.
Heb je in de middag 100% staan? Of is 80% al eigenlijk genoeg...
Ermee gespeeld?

Extra klemmen, een met aansluit snoer en de andere zonder snoer als eind. Denk ik

Ik heb ze op 100% staan tijdens de middag. Ook omdat de eikenbladvaren een groot deel van het oppervlak innemen en er anders te weinig licht op de bodem is. Je moet het zelf wat uittesten wat je het beste vind. ;)

Die aansluitingen staan er duidelijk in vermeld dus dat moet geen probleem zijn :)
 
Little zei:
Ok, thanks, ik ga bestellen
Ik ben eens benieuwd :D
Ik zelf had met een overschrijving gewerkt. Omdat het een overschrijving van uit Belgi� is duurt het 2 tot 3 dagen voor deze in Nederland is. Na 2 dagen hadden ze men geld aangekregen, diezelfde dag hadden ze mijn pakket opgestuurd en de volgende dag lag het al bij me thuis. :)
 
Hier nog een paar foto's van men waaiers :)

916395hier_0_82_111.jpg


288337hier_0_82_112.jpg


685329hier_0_82_114.jpg


357887hier_0_82_117.jpg


616245hier_0_82_120.jpg


225845hier_0_82_121.jpg
 
Ze moeten toch is hun pootjes strekken in plaats van altijd binnen te zitten he :D
 
Er zitten er nu 5 in. Enkel Afrikaanse. 2 grotere van 5-7cm en 3 kleinere van ong 2.5cm maar deze zie ik bijna nooit, zitten altijd verstopt onder het hout. :)
 
Mooi aantal,ja jammer hoor dat ze zo schuw zijn in een doorsnee bak.
 
Seabait zei:
Mooi aantal,ja jammer hoor dat ze zo schuw zijn in een doorsnee bak.
Ja inderdaad...
Maar nu met de led-verlichting komen ze toch meer tevoorschijn :D
 
Mooi begroeide bak en mooie waaier. Ben me ook in LED aan het verdiepen, maar wil het eigenlijk als hoofd verlichting gaan gebruiken.
 
Bedankt Lex! :)
Het bij mij is het ook men hoofdverlichting hoor, de tl gebruik ik niet meer buiten om men ledbalken aan vast te maken :) als je eventuele vragen hebt mag je deze altijd stellen. ;)
 
Ik heb nogal wat nodig op die grote bak. Deze is vrij diep. :)
 
Crash zei:
Ik heb nogal wat nodig op die grote bak. Deze is vrij diep. :)
Oei ja haha :) die van mij is maar een klein bakje in vergelijking met jouw Trofis. :p
 
Bedankt! ;)
 
Nog een paar foto's:

567114_0_82_003.jpg


781774_0_82_027.jpg


784765_0_82_035.jpg


635273_0_82_041.jpg


994443_0_82_048.jpg


686821_0_82_050.jpg


Sorry voor de slechte kwaliteit want ze zijn met mijn gsm getrokken :sorry:
 
Bedankt Saskia!
Hier nog een paar foto's die genomen zijn door mijn schoonbroer:

393391_0_82__mg_1267.jpg


891185_0_82__mg_12672.jpg


456895_0_82__mg_1269.jpg


952784_0_82__mg_1272.jpg
 

Terug
Bovenaan