Wat is er nieuw

Dubai 80 (De Waaierhand)

• Onderwerp starter Onderwerp starter De Waaierhand
  • Startdatum Startdatum
Carithius zei:
jenee98 zei:
Mooi hoor ik hou alleen zelf niet zo van die groffe bodems maar voorde rest mooie bak hoor

Bedankt voor je reactie Jeffrey. 🙂 Dat is ieders zijn smaak natuurlijk welke bodem hij wilt 😉

Nee,je neemt een bodem naar de vissen die je gaat houden.

En ,in een grove bodem zakt ook meer vuil in weg.

Bertus zei:
Carithius zei:
jenee98 zei:
Mooi hoor ik hou alleen zelf niet zo van die groffe bodems maar voorde rest mooie bak hoor

Bedankt voor je reactie Jeffrey. 🙂 Dat is ieders zijn smaak natuurlijk welke bodem hij wilt 😉

Nee,je neemt een bodem naar de vissen die je gaat houden.

En ,in een grove bodem zakt ook meer vuil in weg.

Daar heb je gelijk in! 😉

Effe een kleine update.

De clownbotia en de 2 ancistrussen heb ik naar de lfs mogen brengen. De winkel gaat er voor zorgen dat ze een nieuwe en betere thuis krijgen. 🙂
Heb dan ook maar ineens de inrichting wat aangepast.

Hier enkele foto's:
839457_0_82_028.jpg

Dit is het huisje van de 2 waaierhanden geworden:
369955_0_82_013.jpg

789133_0_82_025.jpg

634439_0_82_014.jpg

566924_0_82_015.jpg

562311_0_82_027.jpg

775131_0_82_026.jpg

Nu nog eens voor een mooiere achterwand zorgen 😛

Mooi resultaat heb je!

Ziet er goed uit

Bedankt voor de leuke reacties! 😉

Ziet er goed uit,
Mijn waaiers willen niet in een huisje, haha

Little zei:
Ziet er goed uit,
Mijn waaiers willen niet in een huisje, haha

Dan heb jij geluk! 🙂 Die van mij willen er gewoon niet meer uitkomen wat ik wel een beetje jammer vind want je kan ze amper zien.

Gisteren is de grote waaierhand letterlijk uit haar vel gesprongen voor de eerste keer hier 😀

Een deeltje van de vervelling:
534643_0_82_030.jpg

Spijtig genoeg zit ze altijd in het keramieke boomstammetje en komt ze er overdag niet uit, enkel 's nachts :juggle:
Voor zo ver ik kon zien heeft ze wel een mooie blauwe kleur gekregen 😀
485163_0_82_033.jpg

Mooi hoor maar idd jammer dat de meeste zich zo verstoppen (behalve bij little dan 😉 )

[/quote]
Seabait zei:
Mooi hoor maar idd jammer dat de meeste zich zo verstoppen (behalve bij little dan 😉 )

Bedankt john!
Ja het is inderdaad wel spijtig maar ze zijn nu eenmaal zo, kan je toch niets aan veranderen. En little heeft heel veel geluk met zijn waaierhandjes dat ze totaal niet schuw zijn 🙂 misschien dat het in de loop van tijd nog veranderd en ze zich toch nog meer gaan laten zien 😛

Ik hoop het voor je maar heb voor mezelf de hoop opgegeven hoor 😉
Hier hebben ze een bakje enkel voor zichzelf maar toch blijven ze verscholen,pas tegen de tijd dat het licht uitgaat komen ze in het zicht.

Seabait zei:
Ik hoop het voor je maar heb voor mezelf de hoop opgegeven hoor 😉
Hier hebben ze een bakje enkel voor zichzelf maar toch blijven ze verscholen,pas tegen de tijd dat het licht uitgaat komen ze in het zicht.

Ja zo gaat het bij mij ook. S avonds als het licht uit is, is hij altijd op wandel. De andere kleinere waaierhandjes laten zich nu veel beter zien sinds ze met 3 zijn 🙂 maar nog altijd wat verscholen tussen de planten

Vandaag eventjes naar de groothandel in vissen en aquariumplanten gegaan. Daar heb ik wat nieuwe plantjes gekocht waaronder eikenbladvaren, cobomba en waterpest.

Totaaltje:
De Echinodorus heb ik er uit gehaald omdat ik hem een beetje beu gezien was 😛 (sorry voor de weerspiegeling van het raam)
437636_0_82_006.jpg

Weet iemand welke soort eikenbladvaren dit is? Ik heb gelezen dat er verschillende niet in de grond geplaatst kunnen worden :juggle:
921263_0_82_011.jpg

Daarstraks een uitzonderlijk momentje gehad met de grote waaierhand. Ze was uit haar boomstammetje gekomen. Ze is dus niet blauw zoals ik eerder had voorspeld. En dan heb ik maar snel een aantal fotootjes genomen 😛
342448_0_82_008.jpg

899615_0_82_009.jpg

739449_0_82_010.jpg

Bij mij gaan er gelijk alarmbellen rinkelen,nieuwe planten en garnalen is heel link ivm slakkengif.
Ook omdat je waaierhand ineens aan de wandel gaat...
Zou het ff goed in de gaten houden,klimt je garnaal ineens uit de bak dan de nieuwe planten maar zeker de cabomba uit je bak halen en verversen!

Seabait zei:
Bij mij gaan er gelijk alarmbellen rinkelen,nieuwe planten en garnalen is heel link ivm slakkengif.
Ook omdat je waaierhand ineens aan de wandel gaat...
Zou het ff goed in de gaten houden,klimt je garnaal ineens uit de bak dan de nieuwe planten maar zeker de cabomba uit je bak halen en verversen!

Voor ik de plantjes er had ingezet had ik ze eerst laten weken in een emmer met water en dan nog eens goed afgespoeld want ik had al verschillende verhalen gehoord ivm dat slakkenvergif en garnalen. Dat het dodelijk kan zijn 🙁 Ik zal het deze avond nog goed in de gaten houden en als hij zich echt raar begint te gaan gedragen gaan de plantjes er uit en zal ik een groot deel verversen 🙂

Zijn weer leuke foto's 🙂

Hmm beter nu eruit halen voordat het telaat is, zou zonde zijn

Nu begin ik toch een beetje zorgen te maken 🙁 Ik heb de cobomba er uit gehaald en in een emmer met water gelegd. Zou ik deze na 24u terug kunnen plaaten of er niet meer inzetten? De garnalen zelf vertonen nog niet echt iets raar. De japonica's doen waar ze goed in zijn en de waaierhanden zitten rustig op het hout dus ik hoop dat er niets aan de hand is 🙁
De plantjes zelf zitten er al bijna 5 uur in...

Ok bedankt dan zal ik dit ook doen 🙂 Nu hopen dat er niets aan de hand is :juggle:

Seabait zei:

Ja ik denk van wel. Alle garnalen leven nog. 🙂 Maar ze zitten nu allemaal op hetzelfde stuk hout, de waaiers en japonica's, wat ik wel raar vind. Komt misschien door de verandering met de nieuwe plantjes in de bak maar kan eventueel iets anders zijn maar heb dan geen idee wat. Heb het water dan gemeten en was niets mis mee. Ik heb dan voor zekerheid dan nog water ververst. 🙂

Ja ze waaieren terug en ze zijn ook ineens heel actief. Ik denk dat het komt door de warmte, het water is nu 28 graden ipv 24 graden. Ze wandelen heel de bak door en zoeken ook naar voedsel op de bodem wat niet een goed teken is, normaal doen ze dat nooit en zitten ze in de stroming te waaieren. Het is niet zo dat ik ineens ben gestopt met voederen van plaktabletjes en gemalen garnalenvoer dus vind ik het toch raar :S

Nu 28 ipv 24? Dan is nu te warm voor ze,
Probeer te koelen

Ja de thermometer staat nu op 28 graden terwijl het meestal 24 graden is. Het is hier buiten nog altijd 30 graden en binnen in huis bijna 27 graden 🙁
Ik zal nu nog een waterwissel doen met wat koeler water dan 28 graden en de kappen open zetten, een ventilator heb ik momenteel niet in de buurt...

Heb ook ergens gelezen dat je flessen water kunt invriezen en deze dan in de bak kunt laten hangen..
Misschien kan iemand dit bevestigen?

's Nachts flink luchten, alles openzetten (incl. kappen) en morgenvroeg ook flink luchten. Dan rond uurtje of 10 alles donker maken in huis.. Scheelt hier sowieso.

Koud water wissel is sowieso wel aan te raden.

Zanziee zei:
Heb ook ergens gelezen dat je flessen water kunt invriezen en deze dan in de bak kunt laten hangen..
Misschien kan iemand dit bevestigen?

's Nachts flink luchten, alles openzetten (incl. kappen) en morgenvroeg ook flink luchten. Dan rond uurtje of 10 alles donker maken in huis.. Scheelt hier sowieso.

Koud water wissel is sowieso wel aan te raden.

Bedankt voor je reactie Rick. Ik heb juist de waterwissel gedaan en de temperatuur is al gezakt naar 27 graden maar ik denk dat de temperatuur op thermometer nog meer gaat zakken. Het idee van die flessen lijkt me inderdaad niet slecht. 🙂 Ik weet niet wat de rest hier van zegt? 😉

Je hebt toch wel een huis tuin keuken ventilator? Heb je niet warm? 😛

Little zei:
Je hebt toch wel een huis tuin keuken ventilator? Heb je niet warm? 😛

Ja we hebben een grote ventillator staan hoor haha 😛 Maar ik weet niet hoe ik hem dan aan het aquarium zou gebruiken 🙂 er gewoon voorzetten dan? 🙂

Kap eraf, hoogte verstellen.
Over de oppervlakte blazen

Ok, ik zal eens zien wat ik kan doen 🙂
En eventjes off topic. Ik vind je profielfoto echt geweldig. Je schildpad lijkt me echt een vriendelijk en tof beestje 😉
Little zei:
Kap eraf, hoogte verstellen.
Over de oppervlakte blazen

Haha thanks,
Gaaf he, maar hij is niet zo vriendelijk als hij lijkt.
Heb ook een topic van me padje

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan