Dubbele kranen filter, waarom?


XBlubX

Well-known member
Lid geworden
19 december 2013
Berichten
111
Locatie
Rheden
Hoi Allemaal,

ik ben bezig om mijn binnenfiltertje in te ruilen voor een eheim 2213 (110 liter aqua). Ik ben nu eerst uitvoerig onderzoek aan t doen en ik lees regelmatig dat mensen dubbele kranen gebruiken. Mijn vraag, doe je dan een dubbele kraan op beide slangen? dus instroom en uitstroom slang? Of is 1 dubbele kraan op de instroom/uitstroom voldoende? Dubbele kranen maken het verschonen makkelijker toch? of is het geldverspilling om deze kranen aan te schaffen? En hoelang is de uitstroom pijp met gaatjes precies? die gegevens kan ik niet goed vinden voor de eheim classic 250.

Tot zover :)


Alvast bedankt
 
Ja op beide slangen, dan kun je de pomp makkelijk afkoppelen zonder dat het water eruit stroomt. ideaal en investering waard.
 
Laatst bewerkt:
jbl heeft tegenwoordig ook dubbele kranen,die zijn wat voordeliger dan eheim
 
Ik zit inderdaad nu die plusversie te bekijken, maar is de werkelijke hoogte ook inderdaad 35,5 cm? mijn kastje is 34 cm hoog max, dan past hij er niet niet onder en als ie niet in mijn aquariumkast past, moet ik toch naar iets anders kijken. Misschien inderdaad jbl, maar ik zal dan even moeten kijken wat daar de hoogte precies van is etc.
 
We hebben het opgemeten voor je.
De pot (inclusief pomp) is 33cm.

Alleen achteraan zit de slang naar boven. De vaste dop omhoog komt tot 34,5cm. Daar komt dan natuurlijk de slang ook nog uit. Maar die loopt waarschijnlijk achter je kast omhoog.
 
Zijn die filters überhaupt handelbaar zonder kranen? volgens mij heb je dan bij filter onderhoud regelmatig een natte vloer.
 
daar gaat het niet over ik bedoel als je losse kranen wilt aanschaffen dat je niet alleen de keuze van eheim hebt

Nou ja het gaat hier om een Eheim maar als je dan toch zegt dat ze er ook voor een JBL zijn, ondanks dat het daar ook niet over gaat, dan was ik benieuwd wat daar dan echt de meerwaarde van zou zijn ;)
 
Nou ja het gaat hier om een Eheim maar als je dan toch zegt dat ze er ook voor een JBL zijn, ondanks dat het daar ook niet over gaat, dan was ik benieuwd wat daar dan echt de meerwaarde van zou zijn ;)
ik zeg ook niet dat ze er voor jbl zijn ,maar dat ze er ook van jbl zijn,en dat je dus niet alleen afhankelijk van eheim kranen bent,ik hoop dat dit duidelijker is
 
ik zeg ook niet dat ze er voor jbl zijn ,maar dat ze er ook van jbl zijn,en dat je dus niet alleen afhankelijk van eheim kranen bent,ik hoop dat dit duidelijker is

Haha, o zo bedoel je het dus. Dat begreep ik niet gelijk al denk ik wel dat JBL ze voor hun eigen filters in de markt heeft en dat is volgens mij niet echt een toegevoegde waarde maar dat terzijde Ropje ;)
 
We hebben het opgemeten voor je.
De pot (inclusief pomp) is 33cm.

Alleen achteraan zit de slang naar boven. De vaste dop omhoog komt tot 34,5cm. Daar komt dan natuurlijk de slang ook nog uit. Maar die loopt waarschijnlijk achter je kast omhoog.

hee wat fijn! Dan past t net wel inderdaad en die tuit omhoog komt dan achter de kast inderdaad. Super fijn dat je het hebt opgemeten! Bedankt!

ik denk dat ik gewoon de plus variant bestel, dan zitten de kranen er gwn bij :) Yes, jullie hebben mijn vragen weer opgelost. Tnx all ❤️
 
Ik heb em binnen en geïnstalleerd! Super spannend maar wel fijn om nu deze stap te maken. Hij bromt alleen wel, maar dat is neem ik aan nieuwigheid? Ik heb al wel zachtjes geschud om de lucht eruit te laten, dus ik denk dat dat t niet meer is. Weten jullie nog hoe t ging met jullie nieuwe eheim filters?
 
Je kan schudden wat je wilt maar 100% alles eruit krijgen lukt je niet, dat gaat vanzelf.
Maar vaak groeit er vanzelf een biofilm op de as die alles een beetje smeert wat het geheel ook weer stiller maakt
 
Ik denk ook dat de filter dat bekende biofilmlaagje nog moet krijgen en de lucht zal er langzaam aan wel uitgaan. Zelf heb ik de Eheim s nooit gehoord eigenlijk.
 

Terug
Bovenaan