Hier ook Padi advanced OW, duik ondertussen reeds 29 jaar maar in 85% is dit enkel op vakantie, al de vakanties bij ons worden ook gekozen op basis van waar ik graag zou duiken (vrouw zit liever aan het strand)

Egypte kan ik je niet helpen want wij hebben enkel Marsa Alam gedaan, is zo een liveaboard niets voor u, moet zeer leuk om doen zijn maar ik weet niet hoe fanatiek jij duikt natuurlijk
🙂
Hey wat leuk, mede hobbyisten 😁 jeetje, 29 jaar al! Ben je vast al op veel plekken geweest! Wat is je favo duikplek?
Ja een liveaboard staat zeker eens op de planning, lijkt me fantastisch. Neem je ook een camera mee onderwater?
Ik ben geen duiker wel een snorkelaar 🙂 m'n partner is nu bezig met zijn PADI.
Wij zijn twee keer naar Egypte geweest. De eerste keer naar Sharm el Sheik en de tweede keer naar Marsa Alam.
Sharm el Sheik vonden we echt wel leuk, er zijn voldoende boottripjes waar je naar plekken kunt gaan met koraal om te snorkelen/duiken. Ook heb je iets buiten Sharm Coral beach. Het leuke van Sharm el Sheik vond ik dat je met een binnenlandse vlucht met een uurtje in Caïro bent. Ik vond het leuk om ook de pyramides te bekijken, als je daar toch bent😋
Marsa Alam was ook fantastisch, we hadden een super hotel met een eigen (koraal) baai, daar zat ook een duikvereniging. Zag daar ook veel duikers vanuit het hotel. Gaat om Brayka Bay Resort (zorg wel voor een landing in Port Ghalib/Marsa Alam en niet in Hurghada dan).
Van alle verhalen die ik heb gehoord is Hurghada de mist mooie plek om te duiken /snorkelen, vlak aan de kust. Hoe het precies zit met boottripjes weet ik niet. Wel is het een mooie plaats als je wat van drukte houdt en graag de stad in wilt.
Dit jaar slaan wij helaas Egypte weer over, durven het nog niet aan. In plaats daarvan gaan we naar Bonaire, dat schijnt ook heel mooi te zijn om te duiken/snorkelen.
Leuk, jij geen drang om ook padi te doen? Mijn vriendin vond het heel spannend en had veel moeite met het klaren van het masker en het houden van bouyancy (zeg maar het levelen in he water), maar we hadden een hele prettige instructeur en nu is ze superblij dat ze het gedaan heeft. Lijkt het jou niet super frustrerend om snorkelend aan de oppervlakte te blijven en anderen naar beneden te zien zakken?
Ja ergens voelt het wel krom om naar Egypte te vliegen en niet de piramides te zien, maar ik hoor ook veel verhalen dat ze nogal tegenvallen en dat je er veel wordt lastiggevallen, wat de ervaring teniet doet. De combinatie Hurghada-luxor is ook mogelijk, maar is ver reizen over land en kost ook weer veel tijd. Keuzes
🙂
Wij zaten in Marsa Alam ook in een resort met aangesloten duikclub, the Oasis. Was echt fantastisch, alles werd voor je gedaan, na het duiken stond het eten klaar, heaven
🙂
Ik wil alleen niet 2 keer naar dezelfde plek, maar qua rust was Marsa Alam echt top. Hurghada minder rustig dus, hmm...volgens mij kwam het bij ons als favoriet uit omdat je er rechtstreeks op kunt vliegen, iit tot Sharm en Dahab. We hebben daar ook een resort gevonden met duikclub erin (Sharm el naga resort & dive center (
http://www.sharmelnaga.com/), met een huisrif waar zelfstandig op gedoken mag worden (ik neem graag mijn camera mee, dan is zelfstandig duiken heel fijn, geen divemaster die er vandoor gaat wanneer je nog aan het draaien bent), maar hurghada is ook het startpunt voor heel veel liveaboards, misschien dat we die switch nog wel gaan maken want de rode zee schijnt wat verder de zee op nog wat spectaculairder te zijn.