Wat is er nieuw

Dwerg Lotus voor Oost-India biotoop

Eco Creations

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2018
Leeftijd
37
Hopelijk kan iemand mij helpen, ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte lotus voor mijn biotoop. Het biotoop is gericht op Oost-India, specifiek West Bengalen. Nu heb ik gezocht via verschillende websites, maar ik stuit op behoorlijk wat tegenstrijdigheden. Zo wordt de herkomst van Nymphaea Stellata op sommige websites aangegeven als Thailand en op andere weer India. Bij de Nymphaea Zenkeri loopt dit zelfs uiteen van Afrika tot aan Zuid-Oost Azië.

Als iemand met wat planten kennis of ervaring met deze planten me in de goede richting zou kunnen sturen of bronnen met informatie kan aanleveren, graag!
Ik neig momenteel te geloven dat de Nymphaea Stellata de lotus is die ik zoek, volgende probleem is een plaats zoeken waar deze verkocht worden, want ook die blijken schaars.

Alvast bedankt voor de hulp en reacties!

Leuk dat je voor een West-Bengalen biotoop gaat, ik ben me daar nu zelf ook in aan het verdiepen.
Bij mijn weten komen beide soorten tegenwoordig voor in heel India. Nymphaea zenkeri komt van origing alleen in Afrika voor, en N. stellata uit India. (Dat zegt Wikipedia in ieder geval xD).
Een alternatief dat vrij klein blijft in vergelikking met sommige andere Nymphaea soorten en ook nog eens in Nederland voorkomr un het wild (vrij wijd verspreidingsgebied dus)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan