Dwergcichlide hongsloi


T

Tabon

Guest
Beste allemaal,
Ik heb al een aantal maanden de dwergcichlide hongsloi in mijn aquarium zitten. Ik had bij de desbetreffende winkel duidelijk gevraagd om 1 man en 3 vrouwen omdat dit een haremsoort is. Nou heeft de grotere(man) van de 4 al die maanden lang de anderen opgejaagd met als gevolg dat er 2 zijn overleden. Ik heb me al deze tijd afgevraagd of het wel 1 man en 3 vrouwen betreft. Mijn vraag is dus of het op deze foto 2 mannen of een man en een vrouw betreft. Ik hoor graag zo snel mogelijk van jullie want anders ga ik een goed gesprek voeren met de viswinkel.
 

Bijlagen

  • 056DDC77-4C79-41D1-B8CC-5D11C7D31937.jpeg
    056DDC77-4C79-41D1-B8CC-5D11C7D31937.jpeg
    516.4 KB · Weergaven: 167
2 mannen
 
Bedankt had al zon vermoeden.... heeft die winkel me gewoon 4 mannen verkocht.
 
Absoluut 2 mannen, een vrouw ziet er zo uit:
 

Bijlagen

  • Apistogramma hongsloi 02.jpg
    Apistogramma hongsloi 02.jpg
    109.1 KB · Weergaven: 110
Yess ben naar de winkel gegaan en heb 2 gratis vrouwen gegeven
 
Mooi dat dat weer geregeld is (y). Ik weet alleen niet 0f 4 mannen goed gaat op 2 vrouwen maar dat zullen de experts vast wel weten.
 
Mooi dat dat weer geregeld is (y). Ik weet alleen niet 0f 4 mannen goed gaat op 2 vrouwen maar dat zullen de experts vast wel weten.
Naar ik begrijp waren er uiteindelijk 2 mannen over, als ik het verkeerd heb begrepen hoor ik dat graag.

Dat zou betekenen dat er nu 2 mannen en 2 vrouwen zijn.
Mocht dit optimaal matchen (wat zeker niet gegarandeerd is!) dan zouden dat 2 koppels zijn.
Dat zou prima kunnen gaan als het aquarium groot genoeg is, en daarvoor wordt meestal aangehouden 1 koppel per 50 cm. breedte.

Persoonlijk zou ik als soort van compensatie 1 van de 2 mannen aan de winkel teruggeven.
Want als de beide mannen het niet eens worden over de verdeling van het aquarium (territorium) en de vrouwen kan dat een behoorlijke strijd opleveren.
Nòg mooier zou het zijn als de winkel de kleinste man wil ruilen voor een vrouw; dan heb je alsnog het harem dat je eigenlijk wilde. En de kans daarop is vrij groot, want de winkel verkoopt de mooier gekleurde mannen makkelijker dan de wat saaier ogende vrouwen.
 
Het gaat inderdaad nog om 2 mannen en en 2 vrouwen nou had ik de kleine man terug gebracht naar de winkel. Hierna zag ik dat mijn grote man een popeye had. Het ging om een oog niet 2 en het was dus geen ziekte maar een ophoping vocht achter een oog door een mogelijke wond. Heb hem behandeld met zout in een quarantaine bak en het leek goed te gaan. Ik had hem terug gezet in de bak en ben afgelopen weekend een weekend weg geweest. Nu is hij toch overleden... nu heb ik dus nog maar 2 vrouwen over. Een sneue bedoeling dus van het weekend maar een man halen.
 

Terug
Bovenaan