Dwerggoerami kweek


F

Flishxx

Guest
Hoi!
Ik had hier al eerder een forum over geplaatst, maar niemand reageerde meer.
Ik keek vanochtend even uitgebreid naar mijn aquarium, en zag tot mijn verbazing weer een nest. De temperatuur was vrij laag, dus ik weet niet waarom hij weer een nest gemaakt had, maar je hoort mij niet klagen.
Het mannetje joeg het vrouwtje steeds weg en daarom was ik benieuwd of er een paring zou komen. Ik moest weg maar zette mijn camera in een hoek dat je alles perfect kon zien en begon te filmen. Toen ik die middag weer thuis kwam ging ik het filmpje bekijken, en ja hoor. Het koppeltje heeft in totaal 4 keer gepaard in een halfuur. Ik weet niet of er ook echt eitjes waren, maar dat zal ik snel genoeg zien.

1. Hoelang duurt het voordat evt eitjes uitkomen?
2. in de bak zitten vissen die de kleintjes zouden kunnen eten. Moet ik ze in zo'n drijfbakje zetten?
3. Ik heb al een infusorienkweek, kan ik ze daarmee gelijk voeren?
4. Wat moet ik doen met de kleintjes als ze groot genoeg zijn? is er belangstelling voor dwerggoerami's?

Alvast bedankt en ik hou jullie op de hoogte!
 
1. Hoelang duurt het voordat evt eitjes uitkomen?

Afhankelijk van de temperatuur, maar ong. 24h na bevruchting. Witte eitjes zijn btw beschimmeld.

2. in de bak zitten vissen die de kleintjes zouden kunnen eten. Moet ik ze in zo'n drijfbakje zetten?

Tja, zonder ben je ze snel kwijt doordat de rest ze opeten. Ik zou dan een curvebak van ong 15liter opstarten met een verwarmingselement als je serieus wilt kweken. Geen drijfbakje..

3. Ik heb al een infusorienkweek, kan ik ze daarmee gelijk voeren?

Als de dooierzak op is. Na een dag of 2 meestal. Je ziet het vanzelf.

4. Wat moet ik doen met de kleintjes als ze groot genoeg zijn? is er belangstelling voor dwerggoerami's?

Lastig. Sommige winkels nemen ze aan, maar verwacht een potje voer in ruil voor de visjes. Je krijgt er zeer weinig voor.
 
Bedankt voor je reactie. Ik ben bijna jarig dus dan wil ik een kweekbak halen!
 
Hallo, ik kweek ook met Colisa lalia, Colisa chuna, Colisa fasciata, en paradijsvissen, misschien leuk om vissen uit te wisselen gratis ? Anderen die dit lezen kunnen als mijn vissen groter zijn ook gratis visjes krijgen.
 
Dit zijn mijn paradijsvissen, Macropodus opercularis, prachtige vissen en ik heb er heel veel.

101_2676.JPG
 
Leuk! De kweek van nu is mislukt, en ik ga het in de zomer weer proberen! Gelukkig duurt dat niet heel lang meer. Zoals ik al zei ga ik voor mijn verjaardag een kweekbak aanschaffen, zodat de kleintjes ruimte hebben. Maar ik vind het een leuk idee en zodra er een gelukte kweek is zal ik het laten weten!
 

Terug
Bovenaan