Wat is er nieuw

Dwerggoerami verliest schubben en ligt

Ik liet ze lekker even tijdje een in schoon water zitten, die beestjes van mij hebben wel es 2 weken in een 120 literbak van de action gewoond en dat ging prima

Euthanaseren hoeft niet want ze zien er prima en gaaf uit, ze ademen gif in en dat zou jij ook niet trekken..
Dus moeten ze even een tijdje ontgiften, en dat kan het best in schoon water.. Zorg echt dat die temperatuur ongeveer gelijk blijft anders wordt dat weer een probleem
Emmer is goed, en hoe groot is die emmer ??

Oke stand van zaken,

Water is voor 80% ververst en en ze zwemmen nu ongeveer een kwartier weer normaal. Ook de bodem heb ik zo goed als mogelijk schoongezogen

Allemaal bedankt! Alles zwemt normaal en leeft nog

Bijlagen

• CF7BA00F-29F1-403F-9F69-E48E0AA868FD.jpeg
    CF7BA00F-29F1-403F-9F69-E48E0AA868FD.jpeg
    140 KB · Weergaven: 127
Allemaal bedankt! Alles zwemt normaal en leeft nog

Super..

Nou veel verversen even, baccies erin (Jumper) en zeer weinig voeren, zeg maar om de dag en dan nog heel weinig
En vooral geen nieuwe vissen erin de eerste weken

Succes hoor..

Enschede
Ik had hen foto’s laten zien van hoe ze op de grond lagen en hij suggereerd daarop dat ze mager zijn.
Verder wel behulpzaam en hebben mij bakjes meegegeven met wat ik er dan in moest gooien, ook nog een wit poedertje wat meer een laatste redmiddel was. Dus of vissen dood door wormen of door dat poeder.
Echter heb ik de vissen nooit mager gezien toen ze nog zwemden, alleen wanneer ze voor bijna dood op de bodem lagen

maargoed, bacteriën bestellen dus

Wat een drama. Ik zou deze LFS niet meer bezoeken. Wie geeft er nu een beginner poeders mee met het verhaal wellicht helpt het maar misschien alle vissen dood. 😱 Ws. de witte poeder was flubenol.

Dure les voor jou en de vissen. Erg jammer dat je dit heb moeten mee maken door z on kl#@t advies. Nooit meer zo maar poeders en flesjes medicatie kopen en erin gooien!!

Lekker blijven verversen en op het forum info lezen zodat jezelf wat meer info heb. Als je kool in huis heb zou ik dit even een dagje of 2 erin doen om eventuele chemische rotzooi eruit te filteren. Je haal met verversen ook grotendeels weg maar als je heb is het handig.

Hoop dat je straks op een leuke manier van je aquarium kunt genieten. Laat mensen op het forum met je mee denken in het begin met van alles, zodat je niet weer z on drama hoef te door staan want kan me voorstellen dat het leuke van een aquarium zo te niet word gedaan.

Succes 👍

Dat alle vissen bovenin hangen doet me dan toch denken aan zuurstoftekort of CO2 overschot.
Heb je wat beweging aan het wateroppervlak?

Met verversen voeg je zeker zuurstof toe, maar dat geraakt ook weer opgebruikt.

Dat alle vissen bovenin hangen doet me dan toch denken aan zuurstoftekort of CO2 overschot.

Bij nitriet of amoniak hangen ze ook bovenin

Ik heb het water bij een dierenwinkel laten testen en er zat geen ammoniak in..
Ik weet niet of dat door de waterverversing zo snel zou kunnen, dat er niks meer in zit?

Ze hebben mij een zuurstofpomp aangeraden om dat in elk geval uit te kunnen sluiten.
Echter had ik begrepen dat wanneer ze eenmaal aan extra zuurstof zitten ze niet meer zonder kunnen? Dus wou nog even verder uitzoeken.

En hij twijfelde zelf ook of dat het kon zijn omdat ze echt van het een op het andere moment aan het oppervlakte water zaten en zeer snel dood gingen.

Ze hebben aangeraden even goed te observeren en als het weer gebeurd direct de vissen er uit en daar water laten testen.

Wat bedoel je met beweging? Het filter loopt net onder het wateroppervlak uit en daar stroomt dus water/lucht uit. De planten bewegen aan de bovenkant, als dat is wat je bedoeld?

Ik heb het water bij een dierenwinkel laten testen en er zat geen ammoniak in..
Ik weet niet of dat door de waterverversing zo snel zou kunnen, dat er niks meer in zit?

Ze hebben mij een zuurstofpomp aangeraden om dat in elk geval uit te kunnen sluiten.
Echter had ik begrepen dat wanneer ze eenmaal aan extra zuurstof zitten ze niet meer zonder kunnen? Dus wou nog even verder uitzoeken.

En hij twijfelde zelf ook of dat het kon zijn omdat ze echt van het een op het andere moment aan het oppervlakte water zaten en zeer snel dood gingen.

Ze hebben aangeraden even goed te observeren en als het weer gebeurd direct de vissen er uit en daar water laten testen.
De term zuurstofpomp alleen al klopt niet (tenzij je er een zuurstoffles op aangesloten heb staan). Een luchtpomp haalt de lucht uit de ruimte waar de luchtpomp staat, dezelfde lucht dus die jij en ik inademen en daarvan zit maar 20% zuurstof in, de rest zijn andere stofjes. De bellen die je d ebak inblaast doen ook helemaal geen lucht toevoegen aan d ebak maar houden het oppervlak in beweging waardoor er gasuitwisseling ontstaat. Hetzelfde effect krijg je dus ook als je d euitstroom van je filter op het oppervlak laat sproeien (of er direct onder)
Ik zou die winkel echt links laten liggen want ze smeren je van alles aan wat je allemaal niet nodig hebt

De term zuurstofpomp alleen al klopt niet (tenzij je er een zuurstoffles op aangesloten heb staan). Een luchtpomp haalt de lucht uit de ruimte waar de luchtpomp staat, dezelfde lucht dus die jij en ik inademen en daarvan zit maar 20% zuurstof in, de rest zijn andere stofjes. De bellen die je d ebak inblaast doen ook helemaal geen lucht toevoegen aan d ebak maar houden het oppervlak in beweging waardoor er gasuitwisseling ontstaat. Hetzelfde effect krijg je dus ook als je d euitstroom van je filter op het oppervlak laat sproeien (of er direct onder)
Ik zou die winkel echt links laten liggen want ze smeren je van alles aan wat je allemaal niet nodig hebt

Oeps, ik denk dat ze wel luchtpomp gezegd hebben en dat ik er zelf zuurstofpomp van gemaakt heb in mijn hoofd 😅

Oeps, ik denk dat ze wel luchtpomp gezegd hebben en dat ik er zelf zuurstofpomp van gemaakt heb in mijn hoofd 😅
Maar is dus onnodig en voegt al zeker geen zuurstof of lucht aan het water toe

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan