Wat is er nieuw

Dwergklauwkikker 1 wazig oog

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ignastrafe
  • Startdatum Startdatum
I

Ignastrafe

Guest
Vandaag viel het me op dat een van mijn dwergklauwkikkers een zeer wazig oog heeft. Het andere oog ziet er normaal uit.
Ook lag hij ondersteboven op een plant, met het aquarium open te doen begon hij wat spastisch heen en weer te zwemmen om dan weer ondersteboven op de grond te "vallen".
Hij is dan wel weer recht gaan zitten maar is heel letargisch en zijn oog ziet er schimmelachtig uit.
(foto volgt)

kikker.jpg

Bedankt. Hij eet ook niet goed dus we denken ook eerder bacteriële infectie.
We hebben hem nu apart gezet en gaan hem behandelen. Zo kunnen we ook beter zien of hij eet of niet.
Arme kikker, quarantaine nr 2 voor hem.

Het zit hem niet mee dus. Hou ons op de hoogte als je wil.

Hij is helaas gestorven vannacht 🙁
De andere 2 kikkers zien er wel nog gezond uit.

Dat is balen maar goed vaak kun je er weinig aan doen en het hoort bij de hobby.

We denken dat het misschien aan het water lag. We hebben nu wat ander materiaal (gedeeltelijk) in de filter gedaan en mijn vriend gaat het aquarium zeker 2x per week 25% verversen (want dat had hij deze week dus blijkbaar niet gedaan ;( ). Hopelijk helpt dat andere ziektes te voorkomen.

Ik heb ze ook gehad en ververste zo n 20% per week. Nu heb ik in al die jaren ook weleens een dode DKK gehad hoor dus ja dat voorkom je denk ik niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan