Dwergklauwkikkertjes voeren


Jeske

Member
Lid geworden
1 november 2020
Berichten
15
Leeftijd
23
Hoii, binnenkort wil ik dwergklauwkikkertjes gaan aanschaffen! Na heel wat research gedaan te hebben weet ik denk ik alles wat ik moet weten, ik vroeg me alleen af hoe andere mensen ze voeren. Zelf ben ik van plan diepvriesblokjes met artemia en zwarte muggenlarve te voeren en in de zomer als ze het lusten afentoe regenworm. Levend voer wil ik ook afentoe halen maar dat verkopen ze hier helaas alleen in grote hoeveelheden en ik heb maar een klein bakkie :). De ene persoon zegt dat ze stekeblind zijn en de ander zegt dat ze zelfs naar je hand toe komen om te eten en dat ze helemaal niet zo blind zijn als er word gezegd. Dus kan ik dan bijvoorbeeld op vaste plekken voeren of gewoon het voer naar de bodem laten zakken? Alvast bedankt!
 
Ik voer ze met een lange pipet. Hier krijgen ze ook diepvries tubifex, bloedwormen en garnalen. Eerst laar ik het onrdooien in een potje met aquariumwater. De eerste dagen ging het moeizaam, maar na 4 dagen hadden de kikkers door dat ze naar de voorkant van het aquarium moeten komen en ze hebben meteen naar de pipet. Ik doe eerst een paar wormen bovenaan in het aquarium, ik denk dat ze het dan ruiken ofzo want dan staan ze al snel aan de voorkant van het aquarium naar boven te kijken. Eerst moest ik alles wel een per een voeren maar nu happen ze snel het eten van de grond of in het water drijvend. Ik denk dat dus vaste plek het makkelijkste is en het via pipet ofzo al naar de bodem toe te brengen.
 
Zover ik weet zijn ze erg slechtziend maar hier konden ze levendvoer wel vinden. Diepvries deed ik dan ook in een glazen schaaltje.
 

Terug
Bovenaan